اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشکیل کمیته تخصصی بررسی علت حادثه سی و سه پل/ محدودیت تردد برای عبور از دهانه‌های زیرین پل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فوت جوانی در دهانه زیرین سی و سه پل گفت: کمیته تخصصی برای علت حادثه تشکیل شده است و باید در مدت یک هفته نتیجه را اعلام کند.

تشکیل کمیته تخصصی بررسی علت حادثه سی و سه پل/ محدودیت تردد برای عبور از دهانه‌های زیرین پل

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فوت یک جوان در دهانه سی و سه پل اظهار داشت: گزارشی مبنی بر این‌که جوانی در دهانه زیرین پل سی و سه پل دچار آسیب شده است، به دست ما رسید، بلافاصله تیمی از شهرداری، آتش‌نشانی و اداره برق مشخص کردیم که محل را بررسی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که وظیفه شهرداری است که ایمنی شهرها را با ابزاری که در دست دارد مانند سازمان آتش‌نشانی و امور ایمنی تأمین کند، افزود: این حادثه منجر به فوت آن جوان شد و علت حادثه در دست بررسی است.

وی با بیان این‌که کمیته تخصصی برای علت حادثه تشکیل شده است و باید در مدت یک هفته نتیجه را اعلام کند، بیان کرد: شهرداری‌ها باید به عنوان مسؤول مدیریت بحران شهر در راستای اجرای برنامه‌های ایمنی و پیشگیری از حادثه در شهر برنامه‌ریزی کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به این‌که در حال حاضر شهرداری محدودیتی برای عبور افراد در دهانه‌های زیرین سی و سه پل مشخص کرده و تابلوهای هشدار نصب کرده است، خاطرنشان کرد: با بروز این حادثه مجدد به همه شهرداری‌ها ابلاغ کردیم که دستورالعمل ایمنی برق را در معابر و پارک‌ها رعایت کنند و مقرر شد همه شهرداری‌ها در مدت ۱۰ روز همه بخش‌ها را از نظر ایمنی با همکاری شرکت برق کنترل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که میراث فرهنگی مکلف است در همه پروژه‌های میراثی ملاحظات خطر را رعایت کند و طرح ایمنی برای همه پل‌ها و مراکز تاریخی و گردشگری پر ازدحام را تهیه کند، افزود: میراث فرهنگی باید طرح جامع ایمنی برای بازار اصفهان و پل‌ها و مجموعه‌های تاریخی و گردشگری مانند عالی قاپو و میدان امام (ره) تهیه کند.

وی با بیان این‌که ساختمان‌های تاریخی باید از نظر مقاومت در برابر حوادث و فرونشست زمین ایمن باشند، تصریح کرد: میراث فرهنگی مطالعات طرح جامع ایمنی را باید انجام دهد و با همکاری شهرداری آموزش‌های لازم به تورهای گردشگری در زمینه رعایت الزامات ایمنی را در هر بخش داشته باشند و به تابلوهای هشدار توجه کنند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: طرح جامع ایمنی با هدف پیشگیری از حوادث، آموزش گردشگران و رفع نواقص در برابر انواع مخاطرات از جمله حریق، زلزله و فرونشست زمین، و هر حادثه ای که احتمال دارد اتفاق بیفتد، تهیه می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول