اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نوآک: بازارهای نفتی کم و بیش ثبات دارند/ پیشنهاد جدید برای توافق کاهش تولید نداشتیم

الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه گفت انتظار نمی رود در نشست هفته آینده کمیته رصد اوپک پلاس تصمیمات شتاب زده و عجولانه ای در مورد کاهش تولید گرفته شود زیرا بازارهای نفتی به ثبات رسیده اند.

نوآک: بازارهای نفتی کم و بیش ثبات دارند/ پیشنهاد جدید برای توافق کاهش تولید نداشتیم

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه گفت انتظار نمی رود در نشست هفته آینده کمیته رصد اوپک پلاس تصمیمات شتاب زده و عجولانه ای در مورد کاهش تولید گرفته شود زیرا بازارهای نفتی به ثبات رسیده اند.

کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک  و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس از ماه می تاکنون حدود 10 درصد تولید خود را کاهش داده اند.

کمیته مشترک رصد وزارتی این گروه (JMMC) ماه گذشته که یک پنل ارائه کننده مشورت به اوپک پلاس است، تصمیم گرفت تا کاهش تولید خود را از 9.7 به 7.7 میلیون بشکه در روز تا ماه دسامبر برساند.

نوآک افزود هیچ درخواست اضافی برای تغییر توافق در میان تولیدکنندگان اوپک پلاس وجود ندارد.

وی اضافه کرد: « من فکر می کنم هیچ کس اقدام عجولانه و پیشنهادهای دیگری را مطرح نمی کند... بازار کم و بیش ثبات دارد و ما به تدریج شاهد متوازن شدن بازار هستیم.»

JMMC قرار است هفته آینده در مورد بهبود قیمت نفت به بالای 45 دلار در هر بشکه از کمترین قیمت 21 سال گذشته یعنی کمتر از 16 دلار در ماه آوریل گرد هم جمع شوند.

نوآک گفت این نشست ممکن است از 18 به 19 آگوست (28 و 29 مرداد) به تعویق بیفتد.

به گفته تاجران، از آن جایی که که خریداران بزرگ روسیه در اروپا مخلوط نفت خام اورال روسیه را با نفت های ارزان تر نظیر نفت سبک آمریکا، قزاقستان و حتی میعانات گازی جایگزین کرده اند، (فروش) این نفت روسیه تحت فشار قرار گرفته است.

به گفته تاجران، هر بشکه نفت اورال برای بارگیری از دریای بالتیک اکنون کمتر از 0.55 دلار در هر بشکه ارزان تر از قیمت نفت برنت است. همزمان، میعانات گازی 5 دلار ارزان تر از برنت فروخته می شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول