اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای مقام اماراتی: هنوز به تشکیل دولت فلسطینی متعهد هستیم

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه امارات عربی متحده با ادعای اینکه ابوظبی هنوز به تشکیل دولت فلسطینی مستقل متعهد است، لازمه آن را اما همزیستی مسالمت‌آمیز با صهیونیست‌ها دانست.

ادعای مقام اماراتی: هنوز به تشکیل دولت فلسطینی متعهد هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از انتقاد تعدادی از کشورهای جهان اسلام و گروه‌های مقاومت از توافق امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط، وزارت خارجه امارات با دفاع از این اقدام، مدعی شد که هنوز به تشکیل دولت فلسطینی و طرح سازش اعراب پایبند هستند.

«هند مانع العتیبه» مدیر ارتباطات استراتژیک وزارت خارجه امارات در مصاحبه با وبگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» با بیان اینکه تعلیق طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، راه را برای انجام این توافق هموار کرد، گفت: «امارات، آمریکا و اسرائیل برای تعلیق طرح الحاق اراضی فلسطینی‌ها توافق کردند تا روابط دوجانبه را برای رسیدن به منطقه‌ای باثبات و صلح‌آمیز از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی، برقرار کنند».

به نوشته این پایگاه خبری، العتیبه ضمن به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی به عنوان یک دولت مشورع، ادعا کرد: «امارات به طرح صلح عربی و حقوق مردم فلسطین برای داشتن دولت مستقل ذیل همزیستی مسالمت‌آمیز با دولت اسرائیل متعهد است».

وی در پاسخ به سوالی برای شفاف‌سازی موضع امارات درباره طرح سازش عربی اظهار داشت: «راهکار دو دولتی، قلب طرح صلح عربی است. بدون تعلیق [طرح] الحاق، راهکار دو دولتی نیز دیگر محتمل نخواهد بود».

این سخنگوی وزارت خارجه امارات افزود: «ابوظبی به نتایج طرح صلح عربی متعهد است و توافق امروز با آمریکا و اسرائیل را تقریبا آخرین کانال برای رسیدن به آن نتایج می‌داند».

روز گذشته بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زیاد» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

امروز همچنین یک مقام صهیونیست که خواست نامش فاش نشود به شبکه «کان‌نیوز» گفت دولت بحرین هم به زودی توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را امضا می‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول