اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برگزاری نماز جمعه کرمانشاه پس از 6 ماه/ آیت‌الله علما: عزاداری‌ها با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود

امام جمعه کرمانشاه گفت: ایام محرم در پیش است و عزاداران عزیز باید ضمن عزاداری، پروتکل‌ها و موازین بهداشتی را رعایت کنند؛ چرا که بیانات و رفتار مقام معظم رهبری در این خصوص حجت است.

برگزاری نماز جمعه کرمانشاه پس از 6 ماه/ آیت‌الله علما: عزاداری‌ها با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود

به گزارش فارس از کرمانشاه، نماز جمعه شهر کرمانشاه پس از وقفه‌ای 6 ماهه به دلیل شیوع ویروس کرونا، امروز (جمعه ۲۴ مردادماه) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به امامت آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، برگزار شد.

آیت الله علما در خطبه اول نماز جمعه با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: حضرت رسول (ص) به امام علی (ع) فرمودند سه دسته فعل نزد خداوند شیرین است؛ اول این است انسان وظایف فردی و اجتماعی خود را درست انجام بدهد؛ دوم این است که انسان از حرامات دوری کند و توصیه سوم قناعت است؛ البته این قناعت با سعی و کوشش منافاتی ندارد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به شیوع ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: دنیا دار تزاحم است و فرشتگان از خداوند می‌پرسند در این دنیای که مملو از تزاحم و پستی بلندی است، انسان چگونه رشد می‌کند و پرورش می‌یابد؟

وی ادامه داد: حقیقت امر این است که خداوند به انسان‌ها استعداد داده و با این استعداد انسان توانایی غلبه بر مشکلات را در طول تاریخ داشته است.

امام جمعه کرمانشاه در خطبه دوم یادآور شد: ایام محرم در پیش است و عزاداران عزیز باید ضمن عزاداری پروتکل‌ها و موازین بهداشتی را رعایت کنند؛ چرا که بیانات و رفتار مقام معظم رهبری در این خصوص حجت است؛ در عزاداری‌های محرم باید دستور العمل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی اضافه کرد: از اتفاقاتی که در چند روز اخیر رخ داد، درگذشت ماموستا محمدی بود؛ این شخصیت، عمر شریف خود را صرف تبلیع دین و تربیت مردم و ترویج قرآن گذاشتند و این ضایعه را تسلیت می‌گویم.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: در هفته پیش رو سالگرد بازگشت آزدگان عزیز است و باید خاطرنشان کرد این عزیران بر گردن مردم حق بسیار زیادی دارند، همچنین ۲۷ مرداد سالروز حماسه تاریخی پاوه است و این عزیزان با تقدیم بیش از صد شهید از جدایی این خطه جلوگیری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا از مردم می‌خواهیم با رعایت بهداشت به کادر درمان کنند؛ همچنین از زحمات این عزیزان و سایر عزیرانی که در این ایام زحمت کشیدند قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/ح/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول