اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اختصاص 70 کیلومتر کابل فیبر نوری به «بشاگرد» با دستور وزیر

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان از اختصاص 70 کیلومتر کابل فیبرنوری برای بشاگرد توسط وزیر ارتباطات خبر داد.

اختصاص 70 کیلومتر کابل فیبر نوری به «بشاگرد» با دستور وزیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نازنین شیبانی تذرجی در سومین جلسه رسیدگی به مسائل توسعه شبکه ارتباطی و فناوری اطلاعات شهرستان بشاگرد که به‌صورت ویدیو کنفراس برگزار شد، عنوان کرد: تامین زیرساخت‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان هرمزگان طی سال‌های اخیر با تدبیر دولت به بار نشست ، تا بهبود کیفیت زندگی، غلبه بر محرومیت به‌ویژه در مناطق روستایی، توسعه اقتصادی و آگاهی سریع از مسائل روز جزئی از زندگی مردم در این استان باشد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید توسعه روستایی و همه جانبه مناطق کمتر برخوردار بوده به گونه‌ای که اقدامات خوبی در یک سال اخیر در مناطق محروم استان صورت گرفته و این مناطق را در مسیر توسعه قرار داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان با اشاره به  تاکید استاندار هرمزگان مبنی بر تسریع اتصال  روستاهای بشاگرد به شبکه ملی اطلاعات،  افزود: از ابتدای برگزاری جلسات تاکنون در شهرستان بشاگرد تاکنون ده روستای ( اهون، گروغ، بیسکاو، دهندرشه بابک، وی، گوریچی، درالوی، شه بابک، علی آباد، جکدان) به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی یاد آور شد: در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان بشاگرد  امکانات تلفن همراه و ثابت خانگی ایجاد شده است.

شیبانی تصریح کرد:  هم اکنون تعداد 6 سایت تلفن همراه اول نیز در دست ارتقاست و همچنین تامین برق دو دکل شرکت ایرانسل نیز جهت تامین اینترنت پرسرعت روستایی در مراحل احداث شبکه قرار دارد که عملیات اجرایی شبکه در حال انجام است تا پس از آن تامین تجهیزات صورت گیرد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با اجرای  شبکه کابل فیبر نوری ، بستر لازم جهت اتصال 16 روستا در حد فاصل گوهران تا خمینی شهر به شبکه ملی اطلاعات فراهم خواهد شد. 

جلسه بررسی مشکلات زیرساختی و ارتباطاتی شهرستان بشاگرد با هدف بررسی گزارشات مدیران،  توسط معاون  توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان بصورت ماهیانه با حضور مدیر مخابرات منطقه هرمزگان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات منطقه جنوب شرق ، مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان، مدیر منطقه 10 کشوری شرکت ایرنسل برگزار و تا رسیدن شهرستان بشاگرد به شرایط مطلوب ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول