اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مصدق با اعتماد به آمریکا شکست خورد/ از قحطی تا کودتا، تلاش صدساله غرب برای نابودی ایران

امام‌جمعه نطنز گفت: یکی از دلایل شکست مصدق اعتماد آمریکا بود، هیچ‌گاه نباید به آمریکا اعتماد کرد، آمریکا مانند شیطان است در زمان مصدق به‌ حساب خود دلسوز آمد اما مصدق را از بین برد.

مصدق با اعتماد به آمریکا شکست خورد/ از قحطی تا کودتا، تلاش صدساله غرب برای نابودی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز اظهار کرد: در هفته گذشته در لبنان و با تحریک استکبار تجمعاتی تشکیل شد و با این تجمعات تخریب‌هایی در سطح شهر و وزارتخانه‌ها شکل گرفت، هم‌زمان رئیس‌جمهور فرانسه اربابی خودش را به رخ مردم کشاند، آن‌ها تمامی زیرساخت‌های لبنان را نابود کردند و حالا می‌خواهند به‌ عنوان خدا فخرفروشی کنند.

 امام‌جمعه نطنز افزود: مردم لبنان امروز با مقاومت و حزب‌الله همراه هستند، دشمن می‌خواست با این تحرکات حزب‌الله را به میدان بکشاند و یا دست به حرکت بزند، اما حزب‌الله محکم ایستاد و سید حسن نصرالله با پاسخ بسیار حساب‌شده و سنجیده تمام نقشه‌های آن‌ها را از بین برد.

 وی گفت: یک پیروزی دیگر را هم به دست آوردیم و آن برکناری برایان هوک بود که دو سال علیه ایران نقشه‌های زیادی کشید اما نتوانست هیچ غلطی بکند برایان هوک می‌خواست ایران را وادار به پذیرش مذاکره کند اما رهبری، سپاه، نیروهای مقاومت و مردم مقاوم ایستادند و اجازه ندادند که آمریکا و برایان هوک هیچ دستاوردی را به دست بیاورند با مقاومت قطعاً این آمریکا آرزو را به گور خواهد برد.

یعقوبی با اشاره به سالروز ورود آزادگان سرافراز در سال ۶۹ به میهن گفت حقیقتاً آزادگان سرافراز در دوران اسارت خود زجرهای زیادی کشیدند اما به‌پای امام و نظام و انقلاب ایستادند، آزادگان، باایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه‌های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند.

وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد در سال ۳۲ گفت: مصدق فرصتی به دست آورد تا سلسله پادشاهی را از بین ببرد، اما عواملی باعث شکست مصدق شد، از جمله عوامل شکست مصدق نادیده گرفتن مجلس بود، مجلس برای کشور یک قدرت است که مصدق در اقدامی مجلس را منحل کرد.

امام‌جمعه نطنز خاطرنشان کرد: عامل شکست دیگر مصدق این بود که به روحانیت اعتنایی نکرد، روحانیت همواره در طول تاریخ شخصیت تأثیرگذار برای کشور بوده است نکته سوم شکست مصدق نفوذ بیگانه بود که بیگانگان مانند آمریکا و انگلیس در مصادیق نفوذ کردند و باعث شکست شدند و علت آخر شکست مصدق اعتماد آمریکا بود مردم هیچ‌گاه نباید به آمریکا اعتماد کرد، آمریکا مانند شیطان است در زمان مصدق به‌حساب خود دلسوز آمد اما مصدق را از بین برد.

وی بیان کرد: جنایات آمریکا برای این کشور به امروز و فردا این انقلاب بر نمی‌گردد، انگلیس و آمریکا سال‌های سال علیه کشورمان جنایت‌های زیادی انجام دادند که نمونه آن در صدسال پیش بود که آن قحطی را به وجود آوردند و چند میلیون ایرانی را از بین بردند، این‌ها نقشه نابودی ما را کشیدند و نباید به آن‌ها اعتماد کنیم.

یعقوبی در خصوص ماه محرم گفت: هر خانه را حسینیه می‌کنیم و کوی و برزن را برای امام حسین سیاه‌پوش می‌کنیم، ما مقاومیم و امسال هم اگر چه شاید مانند سال‌های گذشته نمی‌توانیم اجتماعات باشکوه را انجام دهیم اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم محرم را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول