اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

عادی سازی روابط با اسرائیل به ضرر اسلام و مسلمانان است/امت اسلامی در مقابل زیاده خواهی اسرائیل قاطعانه ایستادگی کنند

امام جمعه دهگلان گفت: امت اسلامی وظیفه دارند در مقابل زیاده خواهی های اسرائیل قاطعانه ایستادگی کنند و هرگونه عادی سازی روابط به ضرر اسلام ومسلمانان است.

عادی سازی روابط با اسرائیل به ضرر اسلام و مسلمانان است/امت اسلامی در مقابل زیاده خواهی اسرائیل قاطعانه ایستادگی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندح، ماموستا عبدالسلام محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته دهگلان ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اظهار کرد: آزادگان در راستای حفظ کیان و انقلاب عزیزمان با تحمل رنج ها و سختی های زندان های حکومت بعثی را تحمل کردند و بعد از سال ها به میهن بازگشتند.

وی با محکوم کردن توافق ننگین دولت نامشروع و غیر قانونی اسرائیل با کشور امارات گفت: کشورهای عربی و اسلامی و امت اسلامی وظیفه دارند در مقابل زیاده خواهی های اسرائیل قاطعانه ایستادگی کنند و هرگونه عادی سازی روابط به ضرر اسلام ومسلمانان است.

وی به فضیلت جمعه و رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره و افزود: چندین ماه است که بواسطه انتشار ویروس منحوس کرونا از نعمت برگزاری نماز جمعه محرومیم و این فریضه الهی تعطیل بوده است.

وی خاطرنشان کرد:حالا که تا حدودی وضعیت شهرستان مناسب است نماز جمعه را با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه میکنیم باید دقت کنیم به خاطر عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی ما دیگران در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار نگیرند.

امام جمعه دهگلان تصریم کرد: نماز جمعه یک فریضه الهی وامر واجب بوده که خداوند متعال مومنین را به اقامه آن امر و دعوت فرموده و در روایت چنین بیان شده (من کان یومن بالله والیوم آلاخر فعلیه بالجمعه).

وی افزود: از آداب نماز جمعه که در این ایام نیز بسیار مهم است و در مسیر رعایت بهداشت اس حدیث شریف نبوی است که میفرماید«من توضا فاحسن الوضوء ثم راح الی الجمعه فاستمع وانصت غفرالله له ما بین الجمعه الی الجمعه».

امام جمعه دهگلان اظهار کرد: هرکس در خانه وضویی بگیرد که بهترین وضو از حیث رعایت آداب باشد و به نماز جمعه بیاید و در هنگام خطبه سکوت اختیار کرده و گوش فرا دهد خداوند متعال گناهان بین دو جمعه او را می بخشد.

وی افزود: در این حدیث به فضیلت گرفتن وضو در خانه تاکید شده که میتوان در راستای رعایت بهداشت با توجه به خطر انتشار ویروس کرونا وعدم استفاده از وضوخانه و سرویس های بهداشتی مسجد از این روایات استفاده نمود.
ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه های این جمعه به ویروس کرونا و خطرات آن اشاره کرد و گفت: برای مقابله با ویروس منحوس کرونا که بسیار خطرناک و تمام جامعه بشریت را تحت تاثیر قرار داده و معادلات و نظم جهانی را تحت الشعاع خود قرار داده همه باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی اذعان کرد: اهل مسجد، نمازگزاران و ماموستایان و روحانیون معزز در ایام کرونا ثابت کردند که از همگی قشرهای جامعه نسبت به مبارزه با ویروس کرونا وحفظ جان مردم کوشاتر و متعهدتر بودند و با رعایت و تعطیلی خطبه و کلاس قرآن و سایر مراسمات در جهت حفظ جان مردم سعی و تلاش کردند.

وی افزود: هرچند در ایام کرونا این قشر زحمت کش و مخلص از نظر مشکلات معیشتی آسیب پذیر تر بودند اما با تحمل و استقامت و رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی و ترویج در فضای مجازی نقش خود را در راستای مقابله با این ویروس به نحو احسن و در حد توان انجام دادند.

ماموستا محمدی در ادامه با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا و تبعات آن چند درس برای جهان بشریت داشت، گفت: عده زیادی با درک مشکلات و بذل وبخشش و کمک به همنوعان خود و گذشت از کرایه خانه و مغازه مردانگی و بخشش و انسانیت خود را ثابت وعده ای دیگر نیز با طمع ورزی و سوء استفاده از وضع موجود برای فشار بر دیگران سو استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: گروه بهداشت، پزشکی و درمان با مجاهدت و تلاش و پیگیری های شبانه روزی و ایثار در جهت مبارزه با ویروس کرونا زحمات بسیاری را متحمل شدند که جای تقدیر و تشکر را دارد.

امام جمعه دهگلانگفت: کمک مومنانه و طرح مواسات با فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی ) و نیروهای خدوم بسیج و سایر ادارات و مسولین مخلص انجام شد که واقعا جای تقدیر دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ظلم و ستم و فساد باعث عذاب الهی می شود، گفت:تنها راه نجات توبه و استغفار و رد مظالم است.

وی اظهار کرد: خداوند متعال در این باره میفرماید«ظهر الفساد فی البر والبحر بما کسب ایدی الناس لیذیقهم بعض الذی عملوا لعلهم یرجعون» و تنها را نجات هم استغفار و انابه و بازگشت است.

ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه ها به نکو داشت مناسب های هفته اشاره و بیان کرد: امروز بعنوان روز مباهله نشانگر حقانیت پیامبر واسلام و اهل بیت پیامبر مکرم در مقابل مسیحیان نجران است.

وی افزود: عدم شرکت مسیحیان نجران در این مباهله از ترس عذاب الهی به آنها و همچنین حقانیت پیامبر و اهل بیت مکرم را ثابت کرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول