اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف با نبیه بری دیدار و گفت‌وگو کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها با مقامات لبنانی با نبیه بری رئیس پارلمان دیدار و آمادگی ایران برای همکاری با دولت لبنان در پی انفجار اخیر بیروت را اعلام کرد.

ظریف با نبیه بری دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد لبنان و اعلام همبستگی و همدردی با دولت و ملت لبنان در ادامه رایزنی‌ها با مقامات لبنانی بعد از ظهر امروز (جمعه) با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن ابراز همبستگی و همدردی با مردم و دولت لبنان در حادثه انفجار در بندر بیروت چهاردهمین سالروز پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه را نیز تبریک گفت.

در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با دولت لبنان در رفع نیازهای شرایط حاضر لبنان اعلام و دیدگاه دو طرف در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

ظریف پیش از این نیز با «شربل وهبه» وزیر خارجه و «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد لبنانی و اعلام همبستگی و همدردی دولت و ملت ایران با ملت لبنان در پی حادثه اخیر بیروت وارد این شهر شد و از سوی  «شربل وهبه» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان مورد استقبال قرار گرفت.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از سفر یک مقام بلندپایه ایرانی به لبنان در پی انفجار اخیر بیروت خبر داده بود.

در پی انفجار روز سه شنبه ۱۴ مرداد در بندر بیروت در حدود ۱۷۰ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وزیر امور خارجه ایران پس از این انفجار در پیامی توئیتری با دولت و ملت لبنان ابراز همدردی و آمادگی ایران را برای همکاری با لبنان اعلام کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با همتای لبنانی خود در این زمینه تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول