اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

انتقاد از کم‌کاری محیط‌زیست برای احیای تالاب انزلی

امام‌جمعه انزلی با اشاره به کم‌کاری سازمان محیط‌زیست نسبت به تالاب انزلی گفت: زمانی تصمیم داشتند با هزینه‌های میلیاردی رسوب‌های تالاب را با روش‌های خودشان از بین ببرند و آن را احیا کنند ولی انجام نشد.

انتقاد از کم‌کاری محیط‌زیست برای احیای تالاب انزلی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین امروز در آئین خطبه‌های عبادی و سیاسی نمای جمعه این شهر با اشاره به گرامیداشت روز مباهله اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این روز حقانیت و اثبات پیامبر اکرم بوده و در مسئله مباهله هم بحث توحید، نبوت، امامت و همه مبانی اعتقادی در یک حقیقت نورانی در روز مباهله تجلی پیداکرده است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی در عمر ۴۱ ساله خود بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشته، گفت: هدف دشمنی چندین ساله استکبار با انقلاب اسلامی ایران این است که مردم و مسؤولین مسیر درستی را که در حال طی کردن آن هستند بازدارد اما تا به امروز موفق نشده‌اند.

امام‌جمعه انزلی با تأکید بر اینکه اکثریت مردم و مسؤولین اثرگذار اسلامی در مقابله با دشمنان از خود ایستادگی نشان دادند، افزود: مردم و مسؤولین کشور، نه‌تنها تحمل کردند بلکه از راهشان بازنگشتند و این درس را به دیگران انتقال دادند و این‌چنین انقلاب ما به دنیا صادر شد.

شمس‌الدین با اذعان به اینکه کشور لبنان در خط مقدم مقابله با ظلم قرارگرفته، تصریح کرد: چند سالی است که باقدرت و صداقتی که در حزب‌الله وجود دارد موجب همگرایی گروه‌ها و قوم‌های مختلف شده و از این طریق توانسته موجب احساس خطر در دل دشمنان گردد.

وی با اشاره به سفر مکرون رئیس‌جمهور فرانسه بعد از قضایای انفجار بیروت در لبنان بیان کرد: مکرون در همان روزهای اول وارد لبنان می‌شود، گام‌های نفاق بعد از انفجار برمی‌دارد و سخن از اصلاحات در این کشور میزند که منظور از اصلاحات او تغییرات اساسی مطلوب برای منافع خودشان است.

امام‌جمعه انزلی با اشاره به تماس تلفنی مکرون با رئیس‌جمهور ایران گفت: رئیس‌جمهور فرانسه در این تماس هشدار داد درحالی‌که در لبنان به دنبال بازسازی پس از انفجار است ایران از مداخله در این کشور پرهیز کند، آن‌ها این حرف را زدند و آن را رسانه‌ای نیز کردند البته ما از جواب رئیس‌جمهور خودمان در این مورد بی‌اطلاع هستیم.

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه امیدواریم رئیس‌جمهور ایران پاسخ مناسبی به مکرون داده باشد، بیان کرد: پاسخ ما به فرانسوی‌ها این است که فضولی ممنوع، شما پایتان را از گلیمتان درازتر نکنید، ما جنایت‌های شما برای کمک به صدام و ارسال خون‌آلوده به کشور و غیره را فراموش نکردیم، در قضیه برجام بدعهدی کردید، کشورتان را پناهگاه معاندین و منافقین کردید و هنوز پاسخ آن‌ها را دریافت نکرده‌اید.

وی با بیان اینکه ملت ما یاوه‌گویی‌های شمارا با مشت محکم پاسخ خواهند داد، افزود: مردم لبنان خیلی هوشیارند و می‌دانند حزب‌الله و جمهوری اسلامی حامی آن‌هاست و از آن‌ها دفاع می‌کند و می‌دانند اقتدار و عزتی که امروز دارند به‌واسطه وجود حزب‌الله و نیروهای خط مقاومت است.

امام‌جمعه انزلی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به کم‌کاری سازمان محیط‌زیست نسبت به تالاب انزلی گفت: زمانی تصمیم داشتند با هزینه‌های میلیاردی رسوب‌های تالاب را با روش‌های خودشان از بین ببرند و آن را احیا کنند اما امروز که به چند صد میلیون اعتبار برای تجهیزاتی که می‌تواند به احیای تالاب کمک کند نیاز است را میگویند نداریم.

شمس‌الدین با اخطار به سازمان محیط‌زیست برای اقدام فوری برای احیای تالاب انزلی افزود: آنجایی که برایشان نان دارد هزینه میلیاردی می‌کنند و در آنجایی که برایشان هیچ منفعتی ندارد میگویند چیزی نداریم.

وی از دستگاه قضائیه خواست که نسبت به حقوق عامه توجه بیشتری داشته باشد و بیان کرد: بخشی از این حقوق مربوط به مسؤولی است که در انجام وظایفش کوتاهی و یا آن را انجام نمی‌دهد مربوط است و بنده از دستگاه قضایی برای پیگیری کوتاهی‌هایی که توسط برخی مسؤولین انجام‌گرفته حمایت می‌کنم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول