اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

اینترنت اکسپلورر 25 ساله شد

مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت که زمانی محبوب ترین نرم افزار برای اتصال به اینترنت بود طی این هفته 25 ساله می شود.

اینترنت اکسپلورر 25 ساله شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، اینترنت اکسپلورر مایکروسافت در ربع قرن اخیر حیاتی پرفراز و نشیب داشته و از یک مرورگر محبوب و پرطرفدار به یک مرورگر عادی مبدل شده است.

این مرورگر که در ابتدا همراه با ویندوز عرضه شده بود، تنها نرم افزار مشهور اتصال به اینترنت بود، اما به تدریج شرکت های دیگری هم مرورگرهای اینترنتی اختصاصی خود را عرضه کردند و از اهمیت و شهرت اینترنت اکسپلورر کاسته شد.

از جمله این شرکت ها می توان به گوگل اشاره کرد که مرورگر کروم را عرضه کرد. همچنین بنیاد موزیلا هم مرورگر فایرفاکس را به بازار فرستاد.

در اوائل دهه ۹۰ میلادی مرورگر نویگیتور شرکت نت اسکیپ محبوب ترین مرورگر برای اتصال به اینترنت بود، اما مایکروسافت با عرضه ویندوز و مرورگر اینترنت اکسپلورر نت اسکیپ را به عقب راند. ادعای مایکروسافت در مورد اینکه اینترنت اسکپلورر بخشی جدائی ناپذیر از ویندوز است با اعتراض و شکایت شرکت های رقیب مواجه شد. اما رقبا تا مدتها کاری در برابر مایکروسافت از پیش نبردند تا به تدریج عرضه مرورگرهای رقیب اینترنت اکسپلورر را به حاشیه راند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول