اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ماجرای محرومیت 8+20 ماهه خواهران منصوریان چه بود؟

خواهران منصوریان چند وقتی است که اتفاقات و حواشی مختلفی را در برخی موضوعات ایجاد کرده‌اند و این‌بار با حکم کمیته انضباطی فدراسیون ووشو محروم شده‌اند.

ماجرای محرومیت 8+20 ماهه خواهران منصوریان چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خواهران منصوریان از قهرمانان ووشوی ایران، آسیا و جهان هستند و افتخارآفرینی این ورزشکاران اصفهانی بر هیچ کسی پوشیده نیست اما اخیرا اتفاقاتی رخ داده است که سبب حاشیه‌سازی‌های فراوانی شده است.

چندی پیش شهربانو منصوریان ادعا کرد که حق خواهر او در انتخابی تیم ملی مقابل مریم هاشمی را مسؤولان فدراسیون ووشو نادیده گرفته‌اند؛ سهیلا منصوریان سال گذشته نتوانست همراه با دو خواهر خود راهی مسابقات جهانی شود و در یک انتخابی پرحرف و حدیث برابر مریم هاشمی شکست خورد.

حالا بعد از حدود یک سال با مثبت شدن دوپینگ مریم هاشمی، بازهم این موضوع داغ شده است و شهربانو منصوریان روی صفحه اینستاگرامش و همچنین در مصاحبه‌هایی که داشته، مسؤولان فدراسیون ووشو را به خاطر حذف کردن خواهرش مورد انتقاد قرار داده چون جانشین او مرتکب دوپینگ شده است.

بعد از اختلافات اخیر بین خواهران منصوریان و فدراسیون ووشو و تشکیل کمیته انضباطی برای شهربانو و سهیلا منصوریان، این دو خواهر به ترتیب ۲۰ و ۸ ماه از حضور در میادین ورزشی محروم شدند.

با رسانه‌ای شدن خبر محرومیت خواهران منصوریان رسانه‌ای شد، فدراسیون ووشو در واکنش به برخی موارد مطرح شده در خصوص صدور احکام انضباطی شهربانو و سهیلا منصوریان بیانیه ای منتشر کرد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

* مطابق با ماده ٢ اهداف و وظایف آیین‌نامه انضباطی مسابقات ورزشی که حفظ و صیانت از اخلاق حسنه، اسلامی و ورزشی و همچنین کوشش در جهت رسیدن به ارزش‌ها و کرامات والای انسانی در سطح جامعه ورزشی کشور و پیشگیری از برخوردهای ناشایست است،  در تاریخ ١٣٩٩/٠٥/١٥ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون برگزار شد؛ این جلسه در خصوص رسیدگی به شکایت خانم مریم هاشمی علیه خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان و همچنین بررسی گزارشات مستند فدراسیون نسبت به تخلفات صورت گرفته از سوی خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان در حین تمرینات در اماکن عمومی ورزشی از قبیل مجموعه ورزشی انقلاب و چیتگر و همچنین نشر و بازنشر آن در فضای مجازی و سایر موارد اعلامی نظیر اظهارات خلاف واقع، افترا و توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نسبت به فعالیت‌های فدراسیون ووشو ایران از طریق صفحات شخصی شبکه اجتماعی اینستاگرامی نامبردگان و اقدامات ضد منافع ملی و رفتارهای خارج از شأن یک ورزشکار ملی، با حضور اعضای کمیته، طرفین شکایت و وکلای آن‌ها تشکیل شد.

* اعضای کمیته انضباطی با بررسی دقیق موارد مذکور پس از استماع شکایت شاکیان و اظهارات خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان و دفاعیات وکلای ایشان، تخلفات نامبردگان را منطبق با بندهای ١، ٣ و ٥ ماده ٧ آئین نامه انضباطی مسابقات ورزشی دانسته و لذا به استناد بند ٤ ماده ٨ آئین نامه مذکور؛ خانم شهربانو منصوریان را به مدت ٢٠ ماه و خانم سهیلا منصوریان را با توجه به اظهار ندامت به مدت ٨ ماه محرومیت از حضور در میادین ورزشی محکوم کردند.

* این رأی در صورت اعتراض مطابق با ماده ٩ آئین نامه مذبور ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ ١٣٩٩/٠٥/٢٢ قابل تجدید نظرخواهی و بررسی مجدد می باشد.

* ضمناً برخی از اتهامات مطروحه در گزارشات واصله به فدراسیون علیه خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان قابلیت طرح در دادسرای عمومی و فرهنگ و رسانه را دارا هستند.

این اتفاقات در حالی رخ داده است که چندی پیش نیز سهیلا منصوریان که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عضو باشگاه چانگچونگ،۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ باشگاه چانگ شاه چین و سال ۲۰۱۹ عضو باشگاه شیان چین بود، با انتشار ویدئویی غیرمتعارف از خود در باشگاه ورزشی انقلاب، حاشیه‌ای جدید ساخت.

وی که برای تمرین به مجموعه ورزشی انقلاب رفته بود، به علت پایان مهلت کارت ورودی‌اش، با ممانعت ماموران مجموعه روبرو شد و تصمیم گرفت از تلفن همراه خود استفاده کرده و ویدئویی را برای انتشار در فضای مجازی ضبط کند. در این ویدئو سهیلا منصوریان با بغض گلایه‌ای را مطرح کرد و گفت به ورزشکاران ایرانی حق بدهید ایران را ترک کنند و به کشور‌های خارجی مهاجرت کنند. 

او در توضیح این اتفاق در صفحه اجتماعی خود نوشت: «با تمام آنچه در ذهن به نام ایران عزیز داشتم به میدان نبرد رفتم. نبردی سخت، سنگین و عجیب نابرابر. تمام وجودم برای مردمی می‌تپید که دل در گرو پیروزی ایران داشتند. عاشقانه نه عارفانه، جنگیدم. پیروز میدان شدم و قهرمان جهان. به دختران ثابت کردم حجاب نه محدودیت است و نه ممنوعیت».

در هر صورت ورزشکار باید آنقدر حرفه‌ای و منطقی باشد که اعتراض خود را در چارچوب قانون مطرح کند؛ نه اینکه همراه با رسانه‌های معاند به دنبال تخریب و فرافکنی باشد؛ به نظر می‌رسد گاهی خواهران منصوریان با طرح برخی مسائل کوچک درون خانوادگی این فرصت را برای بدخواهان ورزش ایران فراهم می‌کنند. 

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول