اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیل وبگاه لبنانی از سخنان نصرالله در سالروز جنگ ۳۳ روزه

یک وبگاه لبنانی در یادداشتی به بررسی پیام‌های سخنرانی دیشب «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله پرداخت و نوشت، نصرالله مجموعه پیام‌های مهمی را در این سخنرانی برای مخاطبان فرستاد.

تحلیل وبگاه لبنانی از سخنان نصرالله در سالروز جنگ ۳۳ روزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دیشب (جمعه شب) در سالروز پیروزی در جنگ ۳۳ روزه به سخنرانی پرداخت.

وبگاه لبنانی «النشره» در یادداشتی به قلم «حسام حردان» در این باره نوشت: برعکس سخنرانی قبلی که آرام بود سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی سالروز جنگ ژوئیه ۲۰۰۶  خواست مجموعه‌ای از پیام‌های قاطع در زمینه تحولات منطقه‌ای و داخلی (لبنان) را بفرستد.

در ادامه این گزارش آمده، بارزترین پیام پس از استعفای دولت «حسان دیاب» این بود که نصرالله با طرح «دولت بی‌طرف» مخالفت کرد، طرحی که بسیاری در داخل و خارج لبنان بر روی آن حساب باز کرده بودند. دبیرکل حزب‌الله این طرح را فریب و تلف کردن وقت دانست و گفت، هدف از آن نادیده گرفتن نتایج انتخابات پارلمانی و عبور از آن است.

النشره افزود، نصرالله در کار بودن «توطئه» را تکرار کرد، موضوعی که «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان از آن سخن گفته بود، وی گفت، از ساعات اولیه انفجار بیروت قوای سیاسی مشخص، رسانه‌ها و «ارتش‌های سایبری» شروع به هدف گرفتن حزب‌الله و جریان وابسته به رئیس‌جمهور «میشل عون» کردند، درست شبیه اتفاقی که در سال ۲۰۰۵ علیه «امیل لحود» رئیس‌جمهور پیشین پس از ترور «رفیق الحریری» نخست‌وزیر سابق رخ داد. دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد که برخی قوای سیاسی لبنان در راستای ساقط کردن دولت و هل دادن کشور به سمت جنگ داخلی تلاش کردند و دولت کنونی در نتیجه مجموعه‌ای از عوامل و شرایط سقوط کرد زیرا ایستادگی آن در مقابله با انفجار بندر بیروت سخت بود.

النشره در ادامه نوشت، اما بارزترین پیامی که نصرالله می‌خواست با صدای بلند به دشمنان خود بفرستد، این بود که از هواداران خود خواست خشم خود را بر روزی که حزب‌الله جهت پایان دادن به تلاش‌ها برای کشیدن لبنان به جنگ داخلی نیاز دارد، حفظ کنند. موضوعی که بی پاسخ نخواهد ماند زیرا بر اساس تهدید استفاده از زور تفسیر می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده، نصرالله در پرداخت به انفجار بندر بیروت دو فرضیه مطرح کرد، حادثه‌ای اتفاقی یا اقدامی خرابکارانه بوده است. وی تأکید کرد حزب‌الله منتظر نتایج تحقیقات می‌ماند و اگر ثابت شود که رژیم صهیونیستی به این موضوع مرتبط است تل‌‌آویو بهایی در هیمن حجم پرداخت خواهد کرد. دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی قبلی خود به این فرضیه گریز نزده بود.
النشره سپس نوشت، از سوی دیگر نصرالله بر معادله توازن بازدارندگی با اسرائیل تأکید کرد و گفت، پاسخ به شهادت یکی از نیروهای حزب‌الله در حمله رژیم صهیونیستی به سوریه قطعی است و تنها مسأله زمان مطرح است.

در ادامه این گزارش آمده است، دبیرکل حزب‌الله در واکنش به توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط هم گفت، این در مسیری که برخی حاکمان عرب آن را طی می‌کنند، طبیعی است اما زمان اعلام این توافق تأکید می‌کند که برخی کشورهای عربی خادمان آمریکا هستند؛ این اقدام خدمتی انتخاباتی، سیاسی و شخصی به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود. وی پیش‌بینی کرد کشورهای عربی دیگری نیز به این جریان بپیوندند.

النشره در پایان نتیجه‌گیری کرده که دبیرکل حزب‌الله در این سخنرانی می‌خواست مجموعه پیام‌های مهمی را بفرستد که طی ساعت‌ها و روزهای آینده با واکنش روبه‌رو خواهد بود؛ اما پیام‌های مذکور این‌ بار به شیوه‌ای متفاوت از گذشته بویژه در زمینه اتفاقات داخلی بود زیرا احساس کرده تلاش‌‎هایی برای کودتا رخ داده و گویی می‌خواهد بگوید: بازگشت به حل و فصل یا مقابله. دولتی یا غیردولتی.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول