اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رشد ۹ درصدی تولید شمش فولادی در 4 ماهه/ افزایش تولید ۱۲ درصدی آهن اسفنجی

تولید شمش فولادی در 4 ماهه نخست امسال با رشد ۹ درصدی نسبت به عملکرد دوره مشابه سال قبل به ۹ میلیون و ۴۸۳ هزار تن رسید.

رشد ۹ درصدی تولید شمش فولادی در 4 ماهه/ افزایش تولید ۱۲ درصدی آهن اسفنجی

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، میزان تولید شمش فولاد در چهار ماهه نخست پارسال برابر با 8 میلیون و ۶۸۳ هزار تن بود. امسال انتظار می رود تولید فولاد کشور به حدود ۳۰ میلیون تن برسد که از این رقم بیش از ۱۰ میلیون تن راهی بازارهای صادراتی خواهد شد.

بر پایه آمار مورد بررسی از مجموع شمش فولاد تولیدی سهم بیلت و بلوم با پنج میلیون و ۵۶۲ هزار تن در دوره این گزارش رشد 8 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ داشت. میزان تولید بیلت و بلوم در 4 ماهه ابتدایی سال ۹۸ به رقم 5 میلیون و ۱۲۸ هزار تن رسیده بود.

علاوه بر این، شمش اسلب تولیدی نیز در چهارماهه نخست امسال با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 3 میلیون و ۹۲۱ هزار تن رسید در حالی که 4 ماه نخست سال ۹۸ به میزان 3 میلیون و ۵۵۵ هزار تن تولید شده بود.

رشد پنج درصدی تولیدات فولادی

بر اساس آمارهای مورد بررسی در دوره 4 ماهه نخست امسال تولیدات فولادی به رقم هفت میلیون و ۲۵۷ هزار تن رسید که افزایش پنج درصدی در مقایسه با 4 ماهه ابتدایی پارسال را نشان می دهد. میزان تولیدات فولادی در چهار ماهه نخست سال گذشته رقم ۶ میلیون و ۹۳۰ هزار تن بود.

ورق گرم و میلگرد از جمله اقلام فولادی است که علاوه بر بازار داخلی، رویکرد صادراتی دارد و کشورهای همسایه از مشتریان اصلی محسوب می شوند.

افزایش تولید ۱۲ درصدی آهن اسفنجی

افزایش تولید ۱۲ درصد آهن اسفنجی در دوره چهار ماهه ابتدایی امسال با رقم ۱۰ میلیون و ۵۸۱ هزار تن محقق شد، در حالی که در دوره مشابه سال ۹۸ تولید آن بالغ بر ۹ میلیون و ۴۶۸ هزار تن ثبت شده بود. ایران در سال های اخیر به عنوان دومین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان پس از هندوستان محسوب می شود.

بهره برداری از هفت طرح فولاد استانی که هر یک دارای ظرفیت ۸۰۰ هزار تنی در زمینه تولید آهن اسفنجی دارند، از جمله دلایل رشد جایگاه ایران در این بخش به حساب می آید.

ایران در افق چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن را برنامه ریزی کرده که بیش از ۷۰ درصد این برنامه تاکنون تحقق یافته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول