اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تأمین واکسن آنفلوآنزا/ ابتلا و جان باختگان کادر درمان بیشتر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه اکنون شرایط نسبت به روزهای ابتدایی موج دوم کرونا بهتر است، گفت: تامین واکسن آنفلوآنزا به صورت ملی و دپوی تجهیزات لازم حفاظتی در نظر گرفته شده است.

تأمین واکسن آنفلوآنزا/ ابتلا و جان باختگان کادر درمان بیشتر شده است

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری با اشاره به اهمیت نقش خبرنگاران در دوران شیوع کرونا، اظهار داشت: علی رغم همه معارضینی که در خارج کشور وجود دارد و تعارضات منافع ،امروز نظام سلامت توانسته است با راهبری وزیر بهداشت  رسالت خود  را انجام دهد.

وی با اشاره به دوران شیوع کرونا، افزود:اصلی ترین مخاطب رسانه ها مردم هستند و اگر فرهنگ‌سازی صورت نگیرد نمی توانیم به نتیجه دلخواه برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ما در موج اول کرونا بیماری و ابتلا و جان باختگان همکاران خود را در مراکز درمانی داشتیم،گفت: در موج دوم کرونا این اتفاق شدیدتر اتفاق افتاد.

کوهپایه زاده با اشاره به اینکه با توجه به فصل پاییز موج حاد بیماری‌های ویروسی و تنفسی افزایش پیدا می‌کند، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم در موج سوم که در پاییز رخ می‌دهد و امسال نیز با توجه به کرونا شدید تر است، موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون نسبت به اوایل موج دوم کرونا شرایط بهتر است، تصریح کرد: باید نوید بدهیم که واکسن بومی را در کشور در ماه های آینده تامین می‌کنیم.

کوهپایه زاده  با تاکید بر نظارت بر برگزاری کنکور سراسری ،افزود: به صورت داوطلبانه دانشگاه علوم پزشکی ایران میزبان برگزاری کنکور سراسری خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه  تمهیدات لازم برای تأمین ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کنکور در نظر گرفته شده است،بیان داشت: پروتکل بهداشتی برگزاری کنکور ابلاغ شده است.

کوهپایه زاده با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم معتقد به برگزاری کنکور هستند،گفت: سلامت مردم در اولویت قرار دارد و شاهد مشارکت اجتماعی بین هیاتها ،عزاداران و بزرگان دینی در خصوص برگزاری مراسم عزا داری هستیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره اینکه چه تمهیداتی برای فصول پاییز و زمستان و پیشگیری از شیوع کرونا در نظر گرفته شده است،خاطرنشان کرد: تامین واکسن آنفلوآنزا به صورت ملی و دپوی تجهیزات لازم حفاظتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه دارد: امیدواریم در کنار بیماران کرونا از بیماری های دیگر غافل نشویم.البته ما در بیمارستان فیروزگر پیوند مغز استخوان داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه بسیاری از افراد به صورت علامت دار و بدون علامت هستند،گفت: بر رعایت نکات بهداشتی در خصوص کرونا تاکید داریم.البته متخصصان ویروس شناسی دانشگاه ایران روی ویروس کشته شده کرونا برای ساخت واکسن  در حال فعالیت هستند و این به مرحله کار آزمایی بالینی رسیده است.

کوهپایه زاده آماده کردن و افزایش  مراکز خدمات بهداشتی و درمانی ۱۶ساعته را از برنامه‌های دیگر برای مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: آماده کردن وسائل حفاظتی با اولویت مراکز درمانی و همچنین در دسترس قرار دادن بیشتر مردم از جمله برنامه‌های ماست.

وی یادآور شد: علی رغم محدودیت‌ها در تهیه مواد اولیه تلاش می‌کنیم تولید و تامین وسائل حفاظتی انجام شود تا از رخداد شدید اپیدمی در پاییز نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه هنوز محدودیت‌های در ظرفیت بخش‌های ویژه بیمارستانی داریم،ابراز داشت:در پاییز با راه اندازی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهر قدس و راه اندازی ۳۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان فیروز آبادی شهرری تعداد ۴۵۰ تخت اضافه خواهد شد.همچنین امیدواریم بیمارستان ملارد نیز تا اوائل زمستان افتتاح شود.

در ادامه مراسم، بابک عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره تمهیدات برگزاری کنکور سراسری،بیان داشت: برآورد ما این است که حدود ۵۰۰حوزه امتحانی در منطقه تحت پوشش ما قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۲۰بازرس بهداشت محیط داریم و به بیش از ۳۰۰ بازرس برای نظارت نیازمند هستیم،گفت: ماسک n95  از فرد محافظت می کند اما جلوی انتشار عفونت را ممکن است نتواند بگیرد.

عشرتی درباره اینکه چرا آمارها نزولی نبوده است،با بیان اینکه هر تغییر رفتار مردم در مواجه با کرونا دو هفته بعد خود را نشان می دهد،گفت: اکنون رشد بستری در بیمارستانها و موارد ثابت شده بیماری اضافه نشده ؛ اگر چه شرایط شکننده بوده و اگر رعایت نشود، پیکی که از ۱۵خرداد داشتیم مجدد اتفاق می افتد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: امسال وزارت بهداشت دسترسی به واکسن آنفلوآنزا را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول