اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

همراه با مهمان کربلا تا رسیدن به خیمه سلیمانی در ویژه برنامه‌های ماه محرم شبکه افلاک

سرپرست صداوسیمای مرکز لرستان از تولید و پخش ویژه برنامه‌های متنوع در ساختارهای مختلف به منظور معرفت‌افزایی و بصیرت انقلابی در ماه محرم 99 برای مخاطبان استان خبر داد.

همراه با

آرش احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به برنامه‌های صداوسیمای لرستان در ماه محرم، اظهار کرد: صداوسیمای مرکز لرستان ویژه برنامه‌های متنوعی را در ساختارهای مختلف به منظور معرفت‌افزایی و بصیرت انقلابی در ماه محرم 99 برای مخاطبان استان تدارک دیده است. 

پخش ویژه برنامه "مهمان کربلا" از رادیو لرستان

وی خاطرنشان کرد: رادیو لرستان با شروع ماه قیام و شهادت، باهدف تبیین اهداف و پیام‎های نهضت عاشورا و احیای امر به معروف و نهی از منکر، ویژه برنامه "مهمان کربلا" را در 12 برنامه 75 دقیقه‌ای از ساعت 18:15 تا ساعت 19:30پخش می‌کند.

سرپرست صداوسیمای مرکز لرستان با بیان اینکه "مهمان کربلا" دارای ساختار ترکیبی نمایشی است، افزود: این ویژه برنامه باحضور کارشناسان مذهبی و مداحی مداحان اهل‌بیت علیهم السلام و آیتم‎های مختلفی مانند نمایش، روزشمار محرم، معرفی پیرغلامان و گزارش تولید می‌شود.

احمدی بیان داشت: باتوجه به شیوع کرونا و رعایت ملاحظات بهداشتی، آیتم‌های دیگر این برنامه شامل یک خانه-یک حسینه و توصیه‌های چگونگی عزاداری در ایام کرونا است.

وی ادامه داد: همچنین سایر برنامه‌های رادیو لرستان حال و هوای محرمی‌ خواهند داشت؛برنامه رادیویی "سلام لرستان" هر روز با آیتم حدیث عاشقی به معرفی مداحان اهل بیت علیهم السلام می‌پردازد، برنامه "محرم در خانه" نیز به صورت ویژه هر روز به مدت 60 دقیقه از ساعت 9 تا 10 صبح  تولید و پخش می شود.

تولید و پخش برنامه "بوستان دانایی"در ایام محرم

سرپرست صداوسیمای مرکز لرستان به تولید و پخش برنامه "بوستان دانایی"در ایام محرم اشاره و تصریح کرد: این برنامه به صورت معرفی کتاب‌هایی در زمینه شخصیت‌های مذهبی قیام عاشورا خواهد بود، ضمن اینکه در برنامه تنظیمی اذان ظهر رادیو لرستان با عنوان "گلستانه" و تنظیمی اذان صبح با نام "محرم راز" نیز با حضور کارشناسان مذهبی به صورت ویژه به این مناسبت می‌پردازد.

احمدی با اشاره به برنامه‌های معاونت سیمای مرکز لرستان،گفت: با پخش 12 ویژه برنامه زنده 50 دقیقه با عنوان "در مسیر نور"  با ساختار ترکیبی و باحضور کارشناسان، ذاکران و پیرغلامان استان و تبیین پیام‌های عاشورا، در دهه اول محرم هر شب ساعت 22  عشق و ارادت مردم لرستان به حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش را به نمایش می‌گذارد.

به گفته سرپرست صداوسیمای مرکز لرستان این برنامه در 5 شب اول محرم از شبکه شما نیز پخش خواهد شد.

"خیمه سلیمانی" برنامه‌ای درباره مداحی‌های سیاسی

وی، برنامه "خیمه سلیمانی" را ازدیگر برنامه‌های تولیدی برای ماه محرم عنوان و خاطرنشان کرد: "خیمه سلیمانی" از اول محرم با رعایت  ملاحظات بهداشتی و حضور هیئت‌های عزاداری استان در محوطه باز قلعه فلک الافلاک در 12 قسمت 45دقیقه‌ای تولید وپخش می‌شود.

احمدی اظهار داشت: آیتم‌های این برنامه شامل ده شب ده هیات، مداحی‌های نوستالژی، دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره مداحی‌های سیاسی، حماسی و بصیرت‌افزا، رسوم و مناسک محرم در شهرستان‌های لرستان و مداحان شهید است.

پخش "حونه امید" و "سرمشق" از شبکه افلاک

سرپرست صداوسیمای مرکز لرستان همچنین با اشاره به برنامه‌های شبکه افلاک، گفت: این شبکه در 6 برنامه خانواده "حونه امید" باحضور کارشناسان مذهبی  به صورت ویژه به موضوع محرم و قیام عاشورا می‌پردازد، همچنین برنامه جوان با عنوان "سرمشق" نیز در 3 برنامه خود با حضور کارشناسان و مداحان، به محرم و اهداف قیام عاشورا می‌پردازد.

وی ادامه داد: 20 برنامه 6 دقیقه‌ای تنظیمی اذان مغرب با عنوان "به سوی معبود"  نیز باحضور کارشناسان مذهبی و ائمه جمعه استان به صورت ویژه به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اختصاص دارد.

احمدی، پخش میان برنامه‌های متناسب با ایام محرم، مستندها و فیلم‌های ویژه ماه محرم  و کلیپ و نماهنگ‌های تولیدی و تامینی و پوشش مراسم عزاداری شب‌های شهر خرم‌آباد ومراسم تاسوعا و عاشورا مطابق دستورالعمل‌های ستاد کرونا را از دیگر برنامه‌های سیمای مرکز لرستان در دهه اول محرم برشمرد.

پخش تله تئاتر "مجلس نامه طوبی" با موضوع روضه‌های خانگی

سرپرست صداوسیمای مرکز لرستان از پخش تله تئاتر "مجلس نامه طوبی" با موضوع روضه‌های کوچک خانگی در بروجرد و پخش میان برنامه" ستایشگران نوجوان" و نیز نماهنگ" اسب بی‌سوار" در دهه اول محرم خبر داد.

وی بیان داشت: تهیه و تولید گزارش‌های خبری با محوریت عزاداری‌های مردم لرستان در ماه محرم، معرفی پیر غلامان استان، پوشش عزاداری در شهرستان‌ها و برقراری ارتباط زنده با شبکه خبر از جمله فعالیت‌های معاونت خبر صداوسیمای مرکز لرستان در این ایام  است.

احمدی در خصوص برنامه‌های معاونت فضای مجازی مرکز لرستان افزود: سایر بخش‌های این رسانه استانی، حال و هوای محرمی و عاشورایی می‌گیرد  و سوگواری‌ها وفریضه امر به معروف و نهی از منکر را در قالب بنر، پوستر، پادکست و کلیپ‌های متنوع منعکس  و تبیین می‌کند.

سرپرست صداوسیمای مرکز لرستان با بیان اینکه این معاونت با بارگذاری محتواهای تولیدی کارشناسی و مداحی و گزارشی ویژه محرم به استقبال این ماه می‌رود، گفت: تولید و انتشار 2 مورد موشن گرافیک و توزیع 18 مورد عکس نوشته و بارگذاری 24 مورد ویدئو کلیپ متناسب با ایام محرم و تولید و انتشار 28 مورد پادکست و بارگذاری 4 مورد پوستر از جمله اقدامات معاونت فضای مجازی صداوسیما مرکز لرستان برای دهه اول ماه محرم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول