اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر معرفی شد/ اعلام برگزیدگان‌ مرحله‌ اول پروژه‌‌ «آهنگسازان جوان»

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند.

شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر معرفی شد/ اعلام برگزیدگان‌ مرحله‌ اول پروژه‌‌ «آهنگسازان جوان»

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری در احکامی مجید کیانی، حسن ریاحی، شاهین فرهت، نادر مشایخی و محمد اله یاری(مدیر کل دفتر موسیقی) را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر منصوب کرد.


محمد الهیاری

در حکم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعضای این شورا آمده است: با عنایت به بند ۲ فصل دوم آئین نامه جشنواره موسیقی فجر و نظر به سوابق علمی و تجربیات هنری جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان عضو شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر منصوب می شوید.


شاهین فرهت

امید است همکاری صمیمی جنابعالی و ارائه راهکارهای مناسب در این شورا، موجب شود تا با بررسی و شناخت نقاط قوت و ضعف جشنواره، شاهد ارتقای کمی و کیفی در این دوره باشیم.


نادر مشایخی

بر اساس اصلاحیه ای که تازگی در آیین نامه جشنواره موسیقی فجر صورت گرفت، شورای سیاستگذاری جشنواره متشکل از چهار هنرمند موسیقی، دبیر جشنواره، مدیرکل دفتر موسیقی و معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


حسن ریاحی

دبیر جشنواره موسیقی فجر نیز در جلسه های شورای سیاستگذاری تعیین می شود و به اعضای شورای اضافه می شود.


مجید کیانی

**************************************

پروژه‌‌ «آهنگسازان جوان» برگزیدگان‌ مرحله‌ اولش را شناخت

 

به گزارش فارس، رویداد «آهنگسازان جوان» ایران  برگزیدگان مرحله اول را اعلام کرد. بر اساس این خبر، مجموعه دوازده نفر در هر دو رده سنی زیر بیست و پنج سال و زیر سی و پنج سال به عنوان برگزیدگان مرحله اول رویداد «آهنگسازان جوان» معرفی شدند. در ادامه، نام آهنگسازان برگزیده به تفکیک رده سنی آنان را می‌بینید:
گروه (الف) آهنگسازان زیر بیست و پنج سال
برگزیدگان:
1.  آرشان نجفی (1380)
2.  فرزان سلسبیلی (1377)
3.  علی اعراب (1382)
4.  علی صادقی (1376)
5.  مهبد شیروانی (1376)
6.  مهدیه داستان‌پور (1378)
شرکت‌کنندگان تقدیر شده:
1.  بهراد بنائی (1377)
2.  علی دیانت (1377)
3.  سونیا گرجی (1383)
گروه (ب) آهنگسازان بیست و پنج تا سی و پنج سال
برگزیدگان:
1.  پیمان صالحیان (1364)
2.  ندا ندیم (1372)
3.  آتا قویدل (1366)
4.  کامیار بهبهانی (1365)
5.  هادی عسگری سوادجانی (1366)
6.  مسعود خرداد (1364)
شرکت‌کنندگان تقدیر‌ شده:
1.  سهراب شهیدی (1371)
2.  امید محرابی (1368)
3.  بهاره عباسیان (1372)
بعد از انتشار فراخوان «آهنگسازان جوان»، مجموعا 86 اثر به نشر پتریکور ارسال شد و از میان آنها، 78 اثر واجد شرایط داوری تشخیص داده شدند. در ادامه، دوازده آهنگساز برگزیده‌ مرحله‌ اول با اعضای کارگروه انتخاب آثار و آهنگسازان مهمان، جلسات آموزشی انفرادی و گروهی خواهند داشت. برگزیدگان باید تا اول آبان‌ماه نسخه‌ نهایی اثر خود را برای داوری مرحله‌ دوم به ایمیل نشر موسیقی پتریکور ارسال کنند. آثار شرکت‌کنندگان غیرمنتخب در جلساتی با حضور داوران بررسی خواهد شد. همه‌ شرکت‌کنند‌گان در سیمنار‌ها و جلسات گروهی آموزشی حضور خواهند داشت.
گروه برگزاری این رویداد را امین شریفی به عنوان مدیر هنری، کلاریز کشاورز به عنوان نوازنده و مشاور هنری و نشر موسیقی پتریکور به عنوان تهیه‌ کننده تشکیل می‌دهند.  رضا والی، ارشیا صمصامی‌نیا، امین شریفی و کلاریز کشاورز هم اعضای کارگروه انتخاب آثار بودند. 

امین شریفی مدیر هنری این رویداد درباره استقبال آهنگسازران جوان ایرانی از پروژه «آهنگسازان جوان»، گفت: پانزدهم مردادماه، مهلت ارسال آثار برای فراخوان بود. با وجود محدودیت‌هایی که برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته بودیم مثل سکونت در ایران، یا محدودیت سنی، این فراخوان با استقبال بی‌نظیری روبرو شد. از مجموع 86 اثری که برای شرکت در فراخوان ارسال شده بود، در نهایت 78 اثر واجد شرایط داوری تشخیص داده شدند.

او افزود: به جرئت می‌گویم که این اولین رویداد آهنگسازی با این حجم گستره از شرکت‌کننده است که تا به حال در ایران برگزار می‌شود. هر کدام از داوران قطعاتی را که دریافت کرده‌اند، رتبه‌بندی کردند. در نهایت، رتبه‌بندی‌های داوران با هم جمع شد و قطعاتی که بالاترین نمره را کسب کردند، به عنوان آثار برتر به مراحل بعد راه پیدا کردند. قطعاتی که هم که نمره‌ای با فاصله‌ نزدیک به منتخبین داشتند به عنوان شرکت‌کنندگان تقدیرشده معرفی شدند. تعداد و کیفیت آثار بسیار فرا تر از انتظار ما بود. در مواردی انتخاب و مقایسه آثار بسیار سخت بود. به همین دلیل ما بخش شرکت‌کنندگان تقدیرشده را اضافه کردیم.

او در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های تازه نشر پتریکور با توجه به استقبال زیاد متقاضیان حضور در این رویداد توضیح داد:  ما جلسات آموزشی جدیدی را برای آهنگسازان غیرمنتخب، به این پروژه اضافه کردیم که به نوعی با نقد و بررسی آثار، حتی برای آهنگسازانی که در مرحله اول انتخاب نشدند هم فرصت آموزشی فراهم کرده باشیم. سطح سواد، تخیل و اصیل بودن آثار این آهنگسازان جوان، نکته‌ بسیار امیدوارکننده‌ای است که همه‌ اعضای کارگروه انتخاب آثار روی آن تاکید دارند. این موضوع انرژی و انگیزه‌ مضاعفی برای ما شد تا قدم های بعدی این پروژه و پروژه‌های بعدی را محکم‌تر و بلندپروازانه‌تر برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول