اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مصرف الکل منجر به بروز رفتارهای ضد اجتماعی در نوجوانان و جوانان می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، گفت: مصرف الکل منجر به بروز انواع رفتارهای خشونت آمیز و ضد اجتماعی در نوجوانان و جوانان می‌شود.

مصرف الکل منجر به بروز رفتارهای ضد اجتماعی در نوجوانان و جوانان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام صبح امروز در جلسه ای با عنوان اجرای شیوه نامه پیشگیری از تولید و توزیع مشروبات الکلی با تاکید بر اعمال نظارت بر تولید اتانول ومتانول، گفت: سالیانه میلیون‌ها انسان در سراسر جهان در اثر عوارض ناشی از نوشیدنی‌های الکلی جان خود را از دست می‌دهند که در این زمینه باید با آموزش و آگاهی بخشی، خطرات مصرف آن را گوشزد کرد زیرا این معضل به طور جدی بنیان‌های اجتماعی، اقتصادی، روحی و اخلاقی جامعه را نادیده می‌گیرد.

وی افزود: در شرع مقدس اسلام مشروبات الکلی حرام بوده و در این زمینه روایات و احادیث متعددی وجود دارد از جمله در روایات متعددی به حرمت و بزرگی گناه شراب خواری اشاره شده است و از امام صادق ( ع) روایت شده که خداوند تعالی برای معصیت خانه‌ای قرار داده و برای آن دری درست کرده و آن را قفل کرده و برای آن قفل کلیدی است که کلید آن شراب است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، ادامه داد: شاخص مصرف الکل در جهان بر پایه گزارش سازمان جهانی بهداشت برای افراد بالای 15 سال، میان شش تا هفت لیتر بیان شده است که در برخی از کشورها، مصرف سرانه بیش از 12 لیتر محسوب می‌شود و در ایران نیز این سازمان میزان مصرف سرانه الکل، کمی بیش از یک لیتر برای جمعیت 15 سال به بالا اعلام کرده است.

بیشتر مصرف کنندگان مشروبات الکی افرادی بین 20 تا 30 سال هستند

بخشنده بیان داشت: آمار کامل و دقیقی از مصرف کنندگان و معتادان الکل وجود ندارد، اما افرادی که به عنوان متهم یا مشکوک به مصرف شبانه روزی الکل از طریق دستگاه‎ها و ضابطین قضایی برای آزمایش پزشکی قانونی ارجاع داده می‎شوند، اکثراً مردانی در سنین 20 تا 30 سال هستند و بیشترین میزان مصرف مشروبات الکلی نیز در طی روزهای تعطیل صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مصرف الکل منجر به بروز انواع رفتارهای خشونت آمیز و ضد اجتماعی در نوجوانان و جوانان می‌شود، از این رو، رفتارهای پرخطر و نابهنجاری مانند مصرف الکل، آثار مخرب بسیاری را هم برای جامعه و هم برای فرد به دنبال دارد و یک بیماری اجتماعی مزمن است.

بخشنده خاطر نشان کرد: خوشبختانه مصرف مشروبات الکلی در استان ما هنوز به یک معضل تبدیل نشده ولی باید برنامه ریزی لازم در راستای پیشگیری از آن انجام داد.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول