اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نگرانی کرونا در ۳ شهر گلستان/ اعلام ممنوعیت‌های محرم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بیشترین نگرانی ما در شهرهای بندرگز، کردکوی و علی‌آبادکتول است که باید با دقت بیشتری برای این شهرها تصمیم‌گیری کرد.

نگرانی کرونا در ۳ شهر گلستان/ اعلام ممنوعیت‌های محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سراج‌الدین عارف نیا ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: روند شیوع ویروس کرونا و بستری‌های با علائم این ویروس در کل استان کاهشی است.
وی ادامه داد: در گرگان و‌ علی‌آبادکتول روند کاهشی چشمگیر نیست و‌ کاهشی آن بسیار آهسته است و تغییر چندانی را شاهد نبوده‌ایم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: ۸۰ درصد بستری‌های ما بالای ۴۰ یا ۶۰ سال است و‌ ۷۰ درصد فوتی‌ها را افراد بالای ۶۰ سال به خود اختصاص داده است.
عارف‌نیا بیان کرد: بیشترین نگرانی ما در شهرهای بندرگز، کردکوی و علی‌آبادکتول است که باید با دقت بیشتری برای این شهرها تصمیم‌گیری کرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: با وجود روند کاهشی شیوع ویروس ما باید نکات را رعایت کرده و محدودیت‌ها را با احتیاط از بین ببریم چون ما تجربه زرد و یا سفید شدن شهرها را داشته‌ایم اما در کوتاه‌ترین زمان دوباره به وضعیت قرمز رسیدیم.
جواد کبیر با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم، بیان کرد: ایام محرم بسیار مهم است و‌ اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود زحمت چند هفته‌ای استان از بین خواهد رفت.
وی اضافه کرد: باید از نظر اطلاع‌رسانی و اقدامات اجتماعی و فرهنگ‌سازی قدرتمند ظاهر شویم تا مشکلی در این ایام برای ما ایجاد نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در‌ خصوص دستورالعمل‌های ایام محرم، گفت: برای ایام محرم ستاد مرکزی به این تصمیم رسیده که عزاداری محرم با ضوابط خاص برگزار شود.
حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد گفت: برگزاری مراسم تابع پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود و هر مجموعه‌ای که در برگزاری مراسم پروتکل را رعایت نکند با آنها برخورد خواهیم‌کرد.
وی اضافه کرد: نیاز است اغناء مردم از طریق رسانه‌ها انجام شود تا اقدامات فردی و‌ جزیره‌ای انجام نشود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان  خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها مسوول ناظر بر این پروژه هستند و هر جایی که تخلف صورت گرفت باید با متخلف برخورد شود.
ولی‌نژاد بیان کرد: توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی برای مناطق کمتر برخوردار طرح‌های جایگزینی است که می‌تواند جایگزین اطعام در محرم شود.
وی اضافه کرد: مراسم باید دارای مجوز باشد و همه باید در سایت بیرق ثبت‌نام کنند و ساعت مراسم حداکثر دو ساعت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: داشتن ماسک و فاصله حداقل دو‌متر الزامی است و باید رعایت شود و سفره‌اندازی در مراسم‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، سینه‌زنی به صورت شور و در فضای بسته، دعوت از عموم برای شرکت در مراسم با بنر و‌ اطلاعیه کاملا ممنوع است.
ولی‌نژاد گفت: در مرحله اول تذکر‌ کتبی داده می‌شود و در مرحله دوم هرگونه خدمات قطع و مرحله سوم مجوز لغو و به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول