اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش اعتماد به آسمان ایران/ پروازهای عبوری از فضای کشور رشد کرد

در تیرماه امسال ۷هزار و ۲۹۵ پرواز عبوری از فضای کشور داشته‌ایم که نسبت به خرداد ۹۹ که رقم ۵هزار و ۳۷۲ پرواز عبوری بود، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و این نشان از افزایش اعتماد به فضای امن کشور ایران دارد.

افزایش اعتماد به آسمان ایران/  پروازهای عبوری از فضای کشور رشد کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس جداول و نمودارهای پروازی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در تیر ماه 1399 میزان نشست و برخاست هواپیما 28 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

همچنین در تیر ماه 1399 اعزام و پذیرش مسافر 45 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

در ماه مورد مطالعه، ارسال و پذیرش بار و پست 51 درصد نسبت به تیرماه 98 کاهش داشته است.

همچنین در تیر ماه 1399 میزان پروازهای عبوری 71 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

* ارسال و پذیرش ۱۲۵ میلیون کیلوگرم بار و پست در فرودگاه های کشور

بنابراین گزارش در چهار ماهه سال ۹۹ میزان نشست و برخاست هواپیما در 48 فرودگاه مجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ۱۱۱ هزار و 772 فروند، میزان اعزام و پذیرش مسافر ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۳۰ نفر و میزان ارسال و پذیرش بار و پست ۱۱۰ میلیون و 242 و ۷۵۳ کیلوگرم بوده است.

همچنین در ۶ فرودگاه اختصاصی، میزان نشست و برخاست هواپیما در ۴ ماهه امسال 13 هزار و 261 فروند، اعزام و پذیرش مسافر یک میلیون و 559 هزار و 176 نفر و میزان ارسال و پذیرش بار و پست ۱۵ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۸۹۴ کیلوگرم بوده است.

بنابراین گزارش جمعاً در ۵۴ فرودگاه کشور میزان نشست و برخاست هواپیما در ۴ ماهه ابتدایی امسال ۱۲۵ هزار و ۳۳ فروند، میزان اعزام و پذیرش مسافر ۱۴ میلیون و 709 هزار و ۸۰۶ نفر و میزان ارسال و پذیرش بار و پست ۱۲۵ میلیون و 364 هزار و ۶۴۷ کیلوگرم بوده است، که همانگونه که عنوان شد در این سه مورد به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۴ ماهه ابتدایی سال ۹۸) میزان ۴۲ درصد کاهش در نشست و برخاست هواپیماها، ۵۵ درصد کاهش در اعزام و پذیرش بار و مسافر و ۵۹ درصد کاهش در ارسال و پذیرش بار و پست داشته‌ایم اما نکته قابل توجه افزایش پروازهای عبوری از فضای کشور در تیرماه ۹۹ نسبت به خرداد ماه امسال بوده است.

 


سهم نشست و برخاست فرودگاهها در تیرماه 1399

 

*  پروازهای عبوری از فضای کشور افزایش یافت

بر اساس نمودار و جداول آمار پروازی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در تیرماه امسال ۷۲۹۵ پرواز عبوری از فضای کشور داشته‌ایم که نسبت به خرداد ۹۹ که رقم ۵۳۷۲ پرواز عبوری بود، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و این نشان از افزایش اعتماد به فضای امن کشور ایران دارد.

* کاهش تأخیرات پروازی شرکت های هواپیمایی در تیرماه

بنابراین گزارش بر اساس نمودار و جداول تأخیرات پروازی تیرماه 99، تعداد پروازهای خروجی تاخیردار 30 دقیقه و بیشتر در ماه جاری 2128 پرواز و میزان تاخیر پروازهای خروجی تاخیردار 30 دقیقه و بیشتر 175 هزار و 59  دقیقه بوده است، این رقم در خردادماه امسال 207 هزار و 528 دقیقه بود که در تیرماه مدت تأخیرات کاهش داشته است.

در بین 17 شرکت هواپیمایی در تیر امسال شرکت ایران ایر با 32 هزار و 387 دقیقه تأخیر، بیشترین تاخیرات پروازی را به خود اختصاص داد که البته نسبت به خردادماه امسال کاهش داشته است.

همچنین در ماه مورد مطالعه شرکت هواپیمایی قشم ایر با 25 هزار و 993 دقیقه پیش از هما بیشترین تأخیرات پروازی را داشته است که البته باید نسبت تأخیرات پروازی به نسبت میزان پروازها سنجیده شود؛ در تیرماه امسال مجموع پروازهای خروجی 17 شرکت هواپیمایی داخلی 12 هزار و 614 پرواز بود، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با 2 هزار و 575 پرواز بیشترین آمار پرواز را بین 17 شرکت هواپیمایی در تیر 99 داشته است.

همچنین در تیرماه امسال سهم پرواز تاخیردار 30 دقیقه و بیشترِ شرکت های هواپیمایی ایرتور و آسمان هر کدام حدود 20 هزار دقیقه و سهم پرواز تاخیردار 30 دقیقه و بیشترِ شرکت هواپیمایی کاسپین نیز 14 هزار و 596 دقیقه بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول