اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

50 درصد مشاغل اصفهان در سال 98 از مالیات معاف بودند

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان بابیان اینکه مالیات 50 درصد از مشاغل استان اصفهان در سال 98 صفر ریال بوده است، گفت: اظهارنامه فروش اصناف و مشاغل و اشخاص حقیقی با استفاده از سامانه و بانک‌های اطلاعاتی بررسی و درصورتی‌که مغایرتی نداشته باشد مالیات متناسب با آن دریافت خواهد شد.

50 درصد مشاغل اصفهان در سال 98 از مالیات معاف بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، علی صبوحی صبح امروز در نشست هماهنگی مدیران اقتصادی استان اصفهان با حضور شورای هماهنگی اقتصادی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان رتبه دوم پرداخت تسهیلات بانکی را برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی، بهره‌برداری از طرح توسعه کارخانه‌ها و رفع موانع و مشکلات تولید به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان افزود: اولویت اصلی سازمان اقتصادی و دارایی اصفهان اجرای سیاست‌های تأمین مالی و ارجاع اعتبار به سمت واحدهای تولیدی و تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است تا شاهد رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش و جهش تولید در استان اصفهان باشیم.

بهروز مهدلو مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان هم در این جلسه اظهار کرد: آن دسته از صاحبان مشاغل که میزان فروش و خدمات آن‌ها در سال حداکثر تا ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال باشد بر اساس دستورالعمل تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از طرف سازمان مالیاتی در خصوص توافق سالانه با اصناف از صفر ریال تا ۲۵ میلیون ریال محاسبه می‌شود.

مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان اصفهان بابیان اینکه مالیات ۵۰ درصد از مشاغل استان اصفهان در سال ۹۸ صفر ریال بوده است افزود: اظهارنامه فروش اصناف و مشاغل و اشخاص حقیقی با استفاده از سامانه و بانک‌های اطلاعاتی بررسی و در صورتی‌که مغایرتی نداشته باشد مالیات متناسب با آن دریافت خواهد شد اما اگر اظهارنامه خلاف واقع ارائه شود شامل ۳۰ درصد جریمه کتمان غیرقابل بخشودگی خواهند شد.

محمد نورآزادی مدیرکل بانک ملی و دبیر کمیسیون هماهنگی اقتصادی استان اصفهان هم در این جلسه اظهار کرد: کنسرسیوم بانکی در استان جهت هماهنگی بین‌بانکی برای تخصیص ارز واحدهای تولیدی، تسریع در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و فراهم کردن زمینه جهش تولید تشکیل‌شده است.

در این جلسه مدیران برخی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان نطنز هم به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند و مقرر شد با بررسی لازم مشکلات و موانع تولیدکنندگان مرتفع شود.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول