به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان، حسن قاضیعسگر با اعتقاد بر اینکه طی سالیان گذشته اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین استانهای صنعتی کشور، نمایشگاهی در خور این شهر نداشته است، اظهار کرد: پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان در حال راهاندازی است که میتواند محلی برای نمایش تولیدات، افزایش فروش و گردش مالی بالای استان و کشور باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تأکید کرد: با بهرهبرداری از نمایشگاه اصفهان میتوان از شرکتهای مطرح و بزرگ کشور برای حضور در آن به عنوان محلی آبرومند دعوت کرد که موجب رونق بسیاری از فعالیتها در استان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تولید تنها نمیتواند ارزشافزوده ایجاد کند، گفت: در نخستین گام باید به دنبال رفع مشکل فروش، بازارسازی و بازاریابی باشیم و به طور قطع نمایشگاه میتواند در فعالسازی فروش و اطلاعرسانی به دیگر فعالان اقتصادی و توسعه اقتصادی بسیار کارساز عمل کند؛ از سوی دیگر کاهش بروکراسی اداری در استان اصفهان برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی بسیار ضرورت دارد تا در سایه نمایشگاه بتوان به شکوفایی حوزه تولید و صنعت کمک کنیم.
قاضیعسگر ادامه داد: اگر این نمایشگاه بتواند شرکتهای مختلف خارجی را از سراسر دنیا جذب کند، با افزایش ضریب اشغال هتلها و... میتواند در توسعه صنعت گردشگری اصفهان تاثیرگذار باشد؛ البته لازمه اصلی این مسأله فعال شدن حوزه دیپلماسی خارجی و توسعه روابط با دیگر کشورها است.
معاون استاندار اصفهان همچنین با بیان اینکه با وجود تحریمها، ایران همچنان با کشورهای همسایه خود در ارتباط است و میتوانیم بازارهای هدف خود را بر آنها معطوف کنیم، بیان داشت: به طور قطع تحریمها تا ابد ادامه نخواهد داشت و مسؤولان کشور باید این مشکل را حل کنند و اجازه ندهند تحریم موجب آسیب به کشور شود؛ هر چند که تحریمها در بسیاری بخشها موجب شکوفایی شده است. بنابراین در نخستین گام، هدف نمایشگاه اصفهان باید بازار داخل باشد که با توسعه آن بتوانیم مشتریان خارجی را جذب کنیم.
پورمحمد شریعتینیا، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز، اصفهان را یکی از کلانشهرهای کشور با پتانسیل بالای گردشگری دانست و اظهار کرد: با وجود این پتانسیل، اصفهان طی سالیان گذشته نمایشگاهی در شان خود را نداشت و خوشبختانه طی سه سال گذشته با تلاش مدیریت شهری اصفهان، اکنون پروژه بزرگ نمایشگاه در مراحل آخر کار خود است و امیدواریم تا چند ماه آینده به بهرهبرداری برسد. به گفته او، نمایشگاه زیرساختی برای توسعه گردشگری، فروش صنایعدستی، معرفی محصولات مختلف، ایجاد نقدینگی و درآمدزایی، اشتغالزایی و... است.
وی ابراز امیدواری کرد: با فعال شدن محل جدید نمایشگاه و کاهش بیماری کرونا، نمایشگاه اصفهان به جایگاه واقعی خود برسد و شاهد برقراری تعاملات تجاری در داخل و با دیگر کشورها باشیم و با پیشبرد اهداف اقتصادی اصفهان، این محل بتواند درگاهی برای جذب توریست و همچنین معرفی محصولات و پتانسیلهای ایران به دیگر کشورها و کسب درآمد باشد.
روحاله چلونگر رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان نیز با اشاره به نقش تاثیرگذار نمایشگاه بر اقتصاد و تأثیر آن بر راندمان مالی شهر، گفت: اتفاقی که در نمایشگاه بینالمللی اصفهان در حال رخ دادن است، میتواند تأثیر مناسب توسعه اقتصاد شهری داشته باشد، البته این مکان فیزیکی تنها یک مؤلفه اقتصادی است و بسیاری از بخشها باید با نمایشگاه هماهنگ شوند.
به گفته وی، نمایشگاه جدید اصفهان یک زیرساخت است، اما اگر زیرساخت دیگر دستگاهها مهیا نشود، نمیتواند نقش پررنگ خود را نمایش دهد؛ از سوی دیگر نباید به نمایشگاه به عنوان محلی صرفاً برای کسب درآمد نگاه شود و به طور قطع با جلب اعتماد مردم میتوان موجب توسعه اقتصاد شهری شد.
چلونگر از مدیریت شهری و کمیسیون اقتصادی شورای شهر و زیرمجموعه آن در نمایشگاهها خواست تا با برنامهریزی درست و صحیح برای محل جدید نمایشگاه اصفهان، حافظ سرمایههای استانی و ملی در این پروژه باشند.
رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان تأکید کرد: نباید از پتانسیلهای محل جدید نمایشگاه غافل ماند و باید با تعاملات مختلف از این زیرساخت بهره مناسب را برد، بنابراین باید با برنامه مدونی از ظرفیت این محل بهره برد.
انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ج/