اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

معترضان کره‌ جنوبی خواستار برکناری رئیس‌جمهور شدند

در اعتراضات هزاران نفری در پایتخت کره جنوبی که جرقه آن با تشدید محدودیت‌های کرونایی به دلیل اوج‌گیری دوباره این بیماری زده شد، معترضان خواستار کناره‌گیری «مون جائه این» رئیس‌جمهور این کشور شدند.

معترضان کره‌ جنوبی خواستار برکناری رئیس‌جمهور شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با وجود هشدارها درباره خیزش کرونا در کره جنوبی و درخواست‌های رسمی از مردم برای ماندن در خانه، هزاران معترض امروز شنبه در خیابان‌های سئول، پایتخت کره جنوبی علیه دولت دست به اعتراض زدند.

 

مقامات شهرداری سئول به دنبال آن بودند که تظاهرات برنامه‌ریزی شده از سوی گروه‌های محافظه‌کار و مسیحی را در تعطیلات هفتاد و پنجمین سالگرد آزادی این کشور از استعمار ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم ممنوع کنند. اما یک دادگاه بعد از اعتراض مردم به ممنوعیت این تجمعات، اجازه برخی از آن‌ها را با استناد به آزادی‌های مدنی صادر کرد.

بسیاری از معترضان که در هوای بارانی سئول چتر به همراه داشتند و بارانی پوشیده و ماسک زده بودند، اطراف کاخ ریاست‌جمهوری سئول راهپیمایی کردند. آن‌ها خواستار کناره‌گیری «مون جائه این» از قدرت به دلیل «ناکامی در سیاست، زانو زدن در مقابل کره شمالی و فساد انتخاباتی» شدند.

 

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، برخی از محافظه‌کاران این کشور اصرار دارند که در انتخابات پارلمانی ماه آوریل که حزب مون در آن با قاطعیت پیروز شد، تقلب شده، ادعایی که تعدادی از کارشناسان آن‌ها را تئوری توطئه دروغین می‌خوانند.

بنابر گزارش‌ها، در این اعترضات بین معترضان و نیروهای پلیس درگیری جزئی پیش آمد اما گزارشی درباره درگیری شدید یا مجروح شدن کسی منتشر نشده است.

این اعترضات بعد از آن انجام شده که دولت اعلام کرد به دلیل خیزش دوباره کرونا، محدودیت‌های اجتماعی شدیدتری در بخش‌های بیشتری از پایتخت اعمال خواهد شد. امروز شنبه کره جنوبی ۱۶۶ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد که در ۵ ماه گذشته بالاترین میزان بوده است.

بنابر آمار پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، از ابتدای همه‌گیری کرونا ۱۵ هزار و ۳۹ نفر در کره جنوبی به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این میان ۳۰۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول