اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مشکل آنتن دهی تلفن همراه در ۸ روستای هلیلان مرتفع شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، گفت: از محل اعتبارات توسعه مناطق محروم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 8 روستای محروم هلیلان به تلفن همراه تجهیز شدند.

مشکل آنتن دهی تلفن همراه در ۸ روستای هلیلان مرتفع شد

عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: از محل اعتبارات توسعه مناطق محروم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 8 روستای محروم هلیلان به تلفن همراه تجهیز شدند.

وی افزود: این روستاها شامل چال خشک، میدرعلیا، سفلی، سیرکانه، بانقلا، چاله، پیامین علیا و سفلی و پیازآباد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تکمیل پوشش ارتباطی بخش‌های مختلف شهرستان هلیلان به ویژه بخش زردلان( گرمسیر) در دستور کار اداره کل ارتباطات استان قرار گرفته و از محل اعتبارات توسعه خدمات به مناطق محروم روستایی( USO) با ایجاد یک سایت همراه اول در روستای بانقلا، پوشش تلفن همراه در روستاهای(بانقلا، چاله، پیامین علیا و سفلی، پیازآباد) و همچنین بخش عمده‌ای از پوشش جاده‌ای این مناطق تکمیل شده است.

عملیات توسعه 300 کیلومتر فیبر نوری

بیرامی ادامه داد: عملیات توسعه 300 کیلومتر فیبرنوری در مناطق روستایی استان ایلام که عملیات اجرایی 122 کیلومتر از آن آغاز شده و باتکمیل پروژه، پوشش تلفن همراه در استان کامل می‌شود.

وی به مصوبات قرارگاه سازندگی این شهرستان اشاره کرد و افزود: در یکسال گذشته ضمن توسعه تلفن همراه اپراتور اول در روستاهای سرچم و پله کبود، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به راه اندازی یک سایت ایرانسل با تکنولوژی 3G و 4G در تخم بلوط از محل اعتبارات مناطق محروم وزارت ارتباطات کرده که سهم به سزایی در رفع محرومیت این مناطق دارد.

بیرامی با اشاره به اینکه پایش ارتباطی مناطق مختلف استان به صورت مستمر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مناطق فاقد پوشش تلفن همراه در استان شناسایی و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به زودی شرایط برای بهره مندی این روستاها از پوشش تلفن همراه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ 970821/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول