اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از اختصاص اعتبار ۱۰ میلیاردی به مرکر فرهنگی دفاع مقدس مازندران تا مقدمه‌چینی برای احیای یادمان هفت تپه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یکی از دغدغه‌های مهم برشمرد و گفت: اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس اختصاص یافته است.

از اختصاص اعتبار ۱۰ میلیاردی به مرکر فرهنگی دفاع مقدس مازندران تا مقدمه‌چینی برای احیای یادمان هفت تپه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در طی مراسمی از هفت تپه به عنوان عقبه لشکر ویژه ۲۵ کربلا یاد و اظهار کرد: هفت تپه در آن مقطع برای ساماندهی، سازماندهی و پشتیبانی لشکر با کمک مردم مازندران، سپاه، فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا، پیشکسوتان و رزمندگان سنگرها و پشتیبانی مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: هفت‌تپه در زمان جنگ چندین بار مورد بمباران شدید رژیم بعثی عراق قرار گرفت و ۷۲ شهید از مازندران، ۳۳ شهید از گلستان، ۱۲ شهید کهگیلویه و بویراحمد و ۴۰ شهید از سمنان تقدیم شدند.

*به فکر احیای هفت‌تپه هستیم

ملکی ادامه داد: این عقبه باعث شد که به فکر احیای هفت‌تپه بیفتیم و با تشکیل ستاد مردمی در استانداری کار ساخت حسینیه و یادمان شهدای گمنام را آغاز کردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از پیشرفت قابل توجه ساخت یادمان شهدا، سنگرها و سوله‌های اقامتی کاروان راهیان نور خواهران و برادران خبر داد و گفت: برای تسریع در روند ساخت و ساز  این یادمان نیازمند پیگیری‌های بیشتر در سطح استان و ملی هستیم.

وی همچنین از نصب گنبد یادمان شهدای گمنام هفت تپه در این هفته خبر داد و گفت: این گنبد اهدایی خانواده شهید "کریم کریم‌زاده جویباری" است که توسط مهندسی سپاه کربلا نصب خواهد شد. 

ملکی با بیان اینکه شهیدان محمد بلباسی، رحیم کابلی، سیدجلال حبیب الله‌پور، حسن رجایی‌فر و علیرضا بریری احیاگران هفت تپه بودند و توفیق شهادت در دفاع حرم را پیدا کردند، افزود: با ساخت یادمان شهدای گمنام این منطقه احیا می‌شود و آماده بازدید کاروان‌های راهیان نور خواهد بود.

وی هدف از برگزاری این جلسه را تسریع در احیای هفت تپه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت دستگاه‌های استانی، مسوولان و مردم همیشه در صحنه این امر مهم در حوزه دفاع مقدس تحقق پیدا کند.

ملکی با بیان اینکه ادارات استان در این زمینه خوب پای کار نیامدند،  بر تسریع در احیای هفت تپه تأکید کرد.

*اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس

این مسؤول همچنین با اشاره به جلسه پنجشنبه گذشته شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور نوبخت در استانداری برگزار شد، از اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی معاون رئیس جمهوری به ساخت مرکز فرهنگی و موزه مرکز فرهنگی خبر داد.

عسکر مجیدی معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران نیز بر احیای هفت‌تپه تأکید کرد و ادامه داد: سپاه کربلای مازندران با تمام قوا و توان پای کار است.

غلامعباس جانی‌پور دبیر ستاد مردمی احیای هفت تپه استان ضمن قدردانی از روابط عمومی سپاه کربلا در راستای اطلاع رسانی موثر برنامه‌های این ستاد گفت: ایجاد کانال‌های با نام هفت تپه در فضای مجازی باعث شناخت بیشتر مردم شده است و نگاه مسئولین را به این سمت توجه داد.

عقیله ملازاده سورکی مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر نیز در سخنانی با اشاره به شیوع موج دوم کرونا گفت: لشکر حضرت زینب (س) خواهران بسیجی استان را در راستای جمع آوری کمک‌های مردمی برای ساخت هفت تپه پای کار آورد و امیدواریم همچنان گذشته بتوانیم به صورت جدی ورود پیدا کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

حجت‌الاسلام احمد حمیدنژاد معاون اجتماعی سپاه کربلای مازندران نیز بر ضرورت شناساندن هفت تپه به نسل جوان تأکید کرد و گفت: در این راستا باید کارها به صورت ویژه پیگیری شود تا شاهد اتفاق موثر در حوزه دفاع مقدس باشیم.

وی همچنین از ساخت مجتمع فرهنگی تربیتی در جویبار خبر داد و با تأکید بر اینکه نام هفت تپه را باید در استان احیا کنیم، گفت: در این راستا ورودی این مجتمع را به نام "هفت تپه" نامگذاری کردیم. 

در ادامه سردار ملکی امروز در جلسه پیگیری اعتبارات مصوب شورای شهر  در فرمانداری ساری، اظهار کرد: از حضور فعال‌تر شهرداری ساری در ادامه ساخت و تکمیل محوطه فاو نمادین مرکز فرهنگی و دفاع مقدس مازندران در  روزهای آینده خبر داد.

وی تبیین ارزش‌های دفاع مقدس را برای نسل امروز و آینده مهم دانست و افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران دانشگاهی مقدس برای انتقال ارزش‌های ایثار و شهادت به نسل جوان است.

سردار ملکی تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یکی از دغدغه‌های مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس برای همه اقشار مردم است و همه ما وظیفه داریم باید برای زنده نگه داشتن آن همت کنیم.

*شهرداری ساری پای کار است

در ادامه عباس رجبی شهردار ساری نیز احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را گامی بزرگ برای ماندگاری و زنده‌نگه داشتن نام و یاد شهدا و رزمندگان دفاع مقدس برشمرد و گفت: شهرداری ساری برای احداث و تکمیل این پروژه فرهنگی پای کار است.

وی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را اقدامی ارزشمند در مرکز مازندران برشمرد که نشان‌دهنده اهمیت موضوع دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های آن به نسل آینده است.

رجبی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تأکید کرد و ادامه داد: دفاع مقدس یکی از بخش‌های مهم تاریخ است که علاوه بر بعد فرهنگی و ارزشی در ابعاد دیگر هچون توسعه گردشگری نیز اثرگذار است.

عباسعلی رضایی فرماندار ساری نیز به اهمیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اشاره کرد و گفت: این مکان یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا فرهنگ دفاع مقدس نسل به نسل به آیندگان منتقل شود و مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران بهترین و مقدس‌ترین فضای ارزشمند در این راستا است.

*باید برای ساخت این مکان سنگ تمام بگذاریم

رضایی با تأکید بر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه امروز تصریح کرد: تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید در اولویت کارهای فرهنگی مسوولان قرار گیرد، چرا که همه ما مدیون شهدا هستیم و باید برای ساخت این مکان سنگ تمام بگذاریم.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مطالبه مردم و خانواده‌های شهدا است، از حضور شهرداری ساری در روزهای آینده در تکمیل این مرکز خبر داد و گفت: همچنین اعتبار ویژه‌ای در این راستا در شهرداری ساری و شورای شهر در سال جاری و آینده پیش‌بینی شده است که با قدرت هر چه تمامتر برای تکمیل این مرکز گام برمی‌داریم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول