اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آب بیرم؛ معضلی که همچنان گره آن گشوده نشده است

آنچه امروز مشاهده می‌شود آب منطقه بیرم، نه‌تنها قابل شرب نبوده بلکه برای مصارف دیگر هم مناسب نیست، از این‌رو در پی دریافت ویدئویی از وضعیت آب بیرم موضوع را برای بار دیگر از سوی مدیرعامل آبفا فارس پیگیری کردیم.

آب بیرم؛ معضلی که همچنان  گره آن گشوده نشده است

سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس؛ شیراز | ماجرای تامین آب بیرم لارستان چند ماهی است موردتوجه بوده و با مطالبه به‌حق مردم آن منطقه و پیگیری‌های رسانه‌ای بارها موردبحث و بررسی قرارگرفته است.

با وجود پیگیری‌های «خبرگزاری فارس» استان فارس، مسئولان مربوط ازجمله مدیرعامل آبفا فارس و نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز از انجام عملیات کف‌شکنی و گالری چاه در آن منطقه صحبت شد.

اما آنچه امروز مشاهده می‌شود آب این منطقه نه‌تنها قابل شرب نبوده بلکه برای مصارف دیگر هم مناسب نیست و مردم برای تامین آب موردنیازشان از آب‌شیرین‌کن‌های موجود در محل استفاده می‌کنند.

در پی دریافت ویدئویی از وضعیت آب بیرم و درخواست پیگیری مردم از سوی خبرگزاری فارس، خبرنگار فارس موضوع را برای بار دیگر از سوی مدیرعامل آبفا فارس پیگیری کرد.

 

دستگاه حفاری هنوز مشغول کار است 

علی بوستانی در این‌باره گفت: دستگاه حفاری هنوز مشغول کار است و مرحله دوم عملیات نیز آغازشده است و تا جایی پیش خواهد رفت تا به آب مناسب دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه حفر چاه، حفر گالری و پشته‌زنی هنوز ادامه دارد، افزود: تا این عملیات به پایان نرسد، آب قابل‌استفاده نخواهد بود و مردم باید از طریق آب‌شیرین‌کن‌های موجود آب موردنیاز خود را تامین کنند.

مدیرعامل آبفا فارس پیدا کردن سرمایه‌گذار جهت در اختیار قرار دادن تانکر را منوط به درخواست مسئولان آن منطقه دانست و عنوان کرد: استفاده از تانکر برای مواقع ضروری نیست و اقدامی اساسی است که نیاز به سرمایه‌گذار دارد.

پایان عملیات کف‌شکنی چاه قابل پیش‌بینی نیست 

رضا عسکری، معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا فارس نیز در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اعلام زمان باقی‌مانده تا بهره‌مندی مردم بیرم از آب سالم و قابل شرب، بیان کرد: پایان عملیات کف‌شکنی چاه قابل پیش‌بینی نیست و پس از پایان کف‌شکنی، آزمایش پمپاژ، آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی و مواردی از این قبیل نیز باید انجام شود تا آب قابل‌استفاده باشد.

وی از تعامل این شرکت با سازمان آب منطقه‌ای فارس جهت تامین آب این روستا از لارستان یادکرد و گفت: علاوه براین، با هماهنگی‌های صورت گرفته، تلاش می‌کنیم با اخذ مجوزهای لازم به علامرودشت لامرد هم آب‌رسانی را داشته باشیم.

بنابرگزارش خبرگزاری فارس، آنچه ضروری است رسیدگی هر‌چه سریع‌تر مسئولان امر به این پروژه است تا در شرایطی که گرمای تابستان بیداد می‌کند و شیوع کرونا نیاز به مصرف آب را افزایش داده است، گره معضل تامین آب در منطقه بیرم معروف به غیزانیه فارس و دیگری مناطقی که در این روزهای گرم با بی‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گشوده شود.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول