اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تفاهم قرارگاه خاتم‌الانبیاء با دولت برای تکمیل ۱۱۸ پروژه/ افتتاح۴۹ پروژه تا خرداد ۱۴۰۰

نایب رئیس مجلس از تفاهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با دولت برای تکمیل 118 پروژه در کل استان‌های کشور خبر داد و گفت: قرار است 49 پروژه تا خرداد 1400 افتتاح شود.

تفاهم قرارگاه خاتم‌الانبیاء با دولت برای تکمیل ۱۱۸ پروژه/ افتتاح۴۹ پروژه تا خرداد ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نشست مشترک علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌، سعید جغتایی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه، سیدرحمت‌الله اکرمی معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور عصر امروز (شنبه ۲۵ مرداد) در دفتر هیأت رئیسه مجلس برگزار شد.

نیکزاد درباره جزئیات این جلسه اظهار داشت: بین مجلس، دولت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور تفاهمی صورت گرفته و قرار است قرارگاه در سطح کشور اقدامات و فعالیت‌های خوبی برای اجرای پروژه‌های عمرانی انجام دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به دنبال همکاری دولت برای اجرا و تکمیل ۱۱۸ پروژه در تمامی استان‌ها است ضمن اینکه قرارگاه همکاری‌های مشترک خوبی با شهرداری‌ها و شرکت‌های دولتی مانند شرکت ملی نفت و ایمیدرو دارد.

وی گفت: در هفته‌های جلسات متعددی بین رئیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌ و مسئولان سازمان و برنامه برگزار شده و مقرر شده که مطالبات قرارگاه از دولت پرداخت شود تا آنها پروژه‌ها را بدون در نظر گرفتن مطالبات‌شان پیش ببرند.

 

نیکزاد افزود: ۱۱۸ پروژه در سطح استان‌های مختلف کشور شناسایی شده و مقرر شده است اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان که مربوط به بازه زمانی یکم فروردین تا پایان اسفند سال جاری است از سوی قرارگاه هزینه شود. ضمن اینکه ۱۰ هزار میلیارد  تومان هم از سوی دولت اختصاص پیدا کند که در این راستا دولت بایستی هزار میلیارد تومان در قالب فروش نفت و هزار میلیارد تومان هم در قالب اوراق مشارکت به قرارگاه بدهد.

وی گفت:‌از ۱۱۸ پروژه مذکور ۴۹ پروژه تا خرداد سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید و قرار است قرارگاه تا پایان سال در قبال هزینه‌کرد اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی در این پروژه‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان مطالبه داشته باشد.

نایب رئیس مجلس عنوان کرد: در تمامی استان‌ها به جز پنج استان پروژه عمرانی داشتیم که خوشبختانه با توافق صورت گرفته امروز در این پنج استان هم پروژه‌های تعریف شده و به زودی عملیات آنها آغاز خواهد شد. لذا می‌توانم بگویم که با تفاهم بین مجلس،دولت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در ۳۱ استان کشور پروژه‌هایی مختلفی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول