اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارزش ۲٨۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در بورس

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت های دانش بنیان عرضه شده در بورس ۲٨۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

ارزش ۲٨۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در بورس

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سورنا ستاری عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید که در محل استانداری کردستان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ایران قدمتی پنج هزار ساله تاریخی در حوزه‌های فناوری و تجارت و دانش دارد اما تفکر نفتی و وابستگی به پول حاصل از نفت، اصول فرهنگی ما را زیر سوال برد لذا با توجه به سرمایه‌های انسانی باید این تفکر تغییر کند.

وی با اشاره به ظرفیت های استان، نیروی انسانی خلاق و توانمند، فرهنگ غنی و قدیمی در حوزه کارآفرینی این منطقه اذعان کرد: آنچه ما در اقتصاد دانش بنیان داریم، توسعه به معنای یک پدیده درون زا است و کسی نمی تواند آن را در خارج از استان ایجاد کند بلکه این خود جوانان و مدیران استان هستند که می توانند در این حوزه تحول ایجاد کنند.

 خارجی‌ها برای ما توسعه ایجاد نمی‌کنند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه خارجی‌ها برای ما توسعه ایجاد نمی‌کنند، افزود: باید روی سرمایه‌های انسانی و نیروهای ایده‌پرداز این استان حساس باشید و سعی کنید از مهاجرت جوانان استان با ایجاد محیطی مناسب جهت کارآفرینی جلوگیری کنید آن زمان توسعه محقق می‌شود.

ستاری با بیان اینکه در دنیای کنونی وجود منابع اولیه اهمیتی ندارد و می‌طلبد دانشی جهت استفاده و تقویت ظرفیت های خدادادی در راستای کارآفرینی و اشتغال مهیا شود، افزود: مدیران باید نسبت به نگهداشتن نیروی انسانی خلاق و توانمند استان کردستان و ایجاد کارآفرینی با محوریت اقتصاد دانش بنیان تلاش کنند.

وی خطاب به مدیران و مسئولان کردستان تاکید کرد: توسعه مراکز رشد در سطح استان، هزینه کردن و سرمایه گذاری جهت شکوفایی خلاقیت جوانان، توسعه‌شرکت‌ها و کسب و کارهای شتاب دهنده در این استان ضرورت دارد و ماهم  از جوانان و نیروهای ایده‌پرداز حمایت می‌کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد : استان کردستان نسبت به سنوات قبل در حوزه فناوری توسعه یافته وتلاش مدیران باید درست کردن فضای کسب و کار باشد و ماهم در تقویت زیرساخت‌ها از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

ستاری با بیان اینکه در استان کردستان کمبودهای زیادی در برخی حوزه‌ها مشاهده می‌شود، تصریح کرد: برطرف کردن بروکراسی های اداری و رفع قوانین متناقض و برخورد درست با جوانان دارای ایده و خلاق از جمله راهکارهایی است که می تواند به ایجاد اقتصاد دانش بنیان این استان کمک کند.

وی کردستان را دارای پیشینه غنی تاریخی، فرهنگی و مزیت های ذاتی برشمرد و یادآور شد: توسعه پارک های علم وفناوری و مراکز رشد در سراسر استان امری ضروری و غیر قابل اجتناب برای رسیدن به توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری متناسب با ظرفیت های استان نیست و در این زمینه استان کردستان نیازمند تقویت زیرساخت ها است، اظهار کرد: به هراندازه نیاز باشد اعتبار برای توسعه پارک های علم و فناوری را اختصاص می‌دهیم.

دانشگاه‌های دانش بنیان محور توسعه هستند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه دانشگاه‌های دانش بنیان می‌توانند محور توسعه باشند، گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند منشا تحول باشند و با نوآوری و خلاقیت کسب و کار و اشتغال ایجاد کنند.

ستاری با بیان اینکه اکنون  ۲٨۰ هزار میلیارد تومان ارزش شرکت های دانش بنیان عرضه شده در بورس است، خاطرنشان کرد: سال گذشته این شرکت ها ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته اند، لذا  با توجه به توانمندی فرزندان کورد باید شما هم جزوی از این اقتصاد باشید و فرهنگ و اکوسیستم داخل استان را خود مهیا کنید تا توسعه داخل استان اتفاق بیفتد.

وی راه اندازی محیط کسب و کار در کردستان را مهم برشمرد و اعلام کرد: توسعه کردستان در حوزه اقتصاد دانش بنیان ضروری است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول