اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

هزینه 70 میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات حفاظتی کادر درمان گلستان/ وضعیت بندرگز و کردکوی نگران‌کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نزدیک به 70 میلیارد تومان برای خرید مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات حفاظتی برای کادر درمانی در استان هزینه شده است.

هزینه 70 میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات حفاظتی کادر درمان گلستان/ وضعیت بندرگز و کردکوی نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل عصر امروز پس از جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار بر اثر ویروس کرونا جان خود را در استان از دست دادند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۱۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار با تست مثبت کرونا در استان شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: ما نسبت به سه هفته پیش که در شهرهای شرق استان دغدغه بستری بیمار داشتیم در حال حاضر شاهد شیب نزولی بستری بیماران هستیم.

فاضل بیان کرد: کل فوتی‌های بیماری کرونا در استان گلستان به ۶۹۳ مورد رسیده و تلاشمان بر این است با کمک مردم و تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها، مراسم‌های ایام محرم را در شان ایام محرم همراه با پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۳۴ بیمار به دستگاه متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: آققلا، بندرترکمن، رامیان، گمیشان، مراوه‌تپه و گالیکش در وضعیت زرد قرار دارند و باقی شهرهای استان قرمز هستند.

* وضعیت بندرگز و کردکوی نگران‌کننده است

فاضل تاکید کرد: وضعیت برخی از شهرهای استان مثل بندرگز و کردکوی نگران‌کننده است و باید برای این دو شهرستان تصمیمات ویژه‌ای گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر کل تست‌های مثبت کرونا در استان گفت: در طی این مدت ۳ هزار و ۵۰۰ تست انجام دادیم که ۲ هزار و ۷۰۰ تست مثبت کرونا در استان گلستان داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: چه شرایط زرد و چه شرایط قرمز باشد مردم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند تا شرایط استان به سمتی پیش نرود که مجبور شویم محدودیت و ممنوعیت ایجاد کنیم.

فاضل در پاسخ به این سوال که بیماران کرونا چه بار مالی را به بیمارستان‌های استان تحمیل کرده است، بیان کرد: نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان برای خرید مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات حفاظتی برای کادر درمانی در استان هزینه شده است.

وی گفت: باقی هزینه‌ها در حال ارزیابی و جمع‌بندی است که به وزارت بهداشت موضوع را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول