اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از بازگشت 10 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید تا رکوردزنی شهرک‌های صنعتی در واگذاری زمین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از بازگشت 10 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید خبر داد و گفت: 200 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد استان در قالب پروژه‌های جهش تولید مصوب شده است.

از بازگشت 10 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید تا رکوردزنی شهرک‌های صنعتی در واگذاری زمین

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فلاح عصر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری توسعه کمی و کیفی و ایجاد زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی را مهمترین رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی دانست و گفت: در چهارمحال و بختیاری 22 شهرک در حال اجرا و 29 شهرک مصوب وجود دارد.

3.5 درصد از وسعت صنعتی کشور در اختیار چهارمحال و بختیاری است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اراضی تحت اختیار شهرک‌های صنعتی استان سه هزار و 700 هکتار و 3.5 درصد از وسعت صنعتی کشور است.

وی با بیان اینکه هشت ناحیه صنعتی در دست اقدام در استان وجود دارد، افزود: با همکاری دستگاه‌های مرتبط چهار مورد از این تعداد تا پایان امسال به سرانجام می‌رسد.

فلاح عنوان کرد: در سال 98 قریب به 35 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای توسعه زیرساخت در شهرک‌های صنعتی استان هزینه شد و برای سال‌جاری 70 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سرمایه‌گذاری در زیرساخت شهرک‌های صنعتی در سال 98 چهار برابر سال 97 بوده است.

رکوردزنی شرکت شهرک‌های صنعتی در واگذاری زمین به متقاضیان

وی در خصوص واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی استان توضیح داد: در سال گذشته 74 هکتار زمین واگذار شده که دو برابر برنامه مصوب بوده است و در سال جاری نیز 53 هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده که رکورد جدیدی در حوزه واگذاری اراضی است.

فلاح در ادامه حمایت از صنایع کوچک را از اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی دانست و افزود: عارضه‌یابی واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل، کمک به صادرات واحدها، تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی از طریق سامانه سکو، بردن شرکت‌ها به بورس و فرابورس و حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با صنعت از جمله حمایت‌های شرکت از صنایع کوچک است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی خوشه‌های صنعتی در استان گفت: مطالعات امکان‌سنجی برای ایجاد خوشه‌های صنعتی خاتم، ماهیان سردآبی و نساجی در حال انجام است.

بازگشت 10 واحد صنعتی راکد استان به چرخه تولید

وی همچنین به راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی مجدد یک‌هزار و 500 واحد صنعتی در سراسر کشور هدف‌گذاری شده که سهم چهارمحال و بختیاری 20 واحد است.

فلاح ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون 10 واحد صنعتی راکد در استان به چرخه تولید بازگشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در خصوص اشتغال‌زایی در شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد: یک‌هزار واحد از دو هزار و 400 واحد قرارداد به بهره‌برداری رسیده است که در مجموع برای 16 هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است.

وی به برگزاری هفت جلسه پایش صنایع کوچک در استان اشاره کرد و افزود: در این جلسات مشکلات حدود 45 واحد صنعتی کوچک تعطیل و نیمه‌تعطیل احصا و بررسی شده است.

فلاح خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 200 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی واحدهای راکد استان در قالب پروژه‌های جهش تولید مصوب کردیم.

کلنگ‌زنی شهرک صنعتی شماره2 شهرکرد در هفته دولت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این مبلغ در قالب تسهیلات بانکی برای حل مشکلات مالی واحدهای صنعتی و بازسازی تجهیزات آن‌ها استفاده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌های توسعه‌ای شهرک‌های صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: شهرک صنعتی شماره2 شهرکرد در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد و نیاز شهرستان را در این حوزه تا حد زیادی مرتفع خواهد کرد.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول