اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

۱۰ قاب ماندگار از سالروز ورود آزادگان به کشور+ تصاویر

«همیشه توی تمام جنگ‌ها مادران بازنده اصلی‌اند» این را ساسان مؤیدی می‌گوید؛ عکاسی که ماندگارترین قاب‌ها را از آزادسازی اسرا و بازگشت به میهن اسلامی ثبت کرده است.

 

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، دو سال و یک ماه پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت برای پایان دادن جنگ عراق و ایران و پذیرش آن توسط حضرت امام(ره)، نخستین گروه از اسرای سرافراز ایرانی به کشورمان بازگشتند.

بدین ترتیب در گرماگرم تابستان، روز جمعه ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ تبادل حدود ۵۰ هزار رزمنده سرافراز اسیر در زندان‌‌های بعثی با همین تعداد اسیر عراقی از طریق مرزهای زمینی و از مرز خانقین، قصرشیرین و راه‌های مورد توافق دیگر صورت گرفت.

بازگشت نخستین گروه از اسرا به کشور، موجی از شادی، شور و هیجان را در خانواده‌ها و شهرهای ایران ایجاد کرد. در این ایام آزادگان به آغوش پدر، مادر، همسر و فرزندان خود باز می‌گشتند و ملت ایران با استقبال گرم آنان را تا در منزلشان همراهی می‌کردندو به یکدیگر تبریک می‌گفتند.

آزادگان از دو موضوع، غم‌زده بودند یکی رحلت امام راحل (ره) و دیگری شهادت و مفقود بودن برخی یاران خود به خصوص برخی از آزادگانی که به شهادت رسیده بودند. آنان در اولین دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن اعلام بیعت با ایشان، ناراحتی خود از غیبت حضرت امام(ره) را اینگونه بازگو کردند: «ای سید حسینی، کو رهبرم خمینی؟»

در ادامه، ۱۰ تصویر ماندگار از آزادی اسرای ایرانی جنگ تحمیلی را از دریچه دوربین «ساسان مؤیدی» مرور می‌کنیم:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول