اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعە شرکت‌های دانش بنیان کردستان نیاز است

استاندار کردستان گفت: با توجه به درخواست های موجود در حال حاضر نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و حمایت از شرکت های دانش بنیان هستیم.

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعە شرکت‌های دانش بنیان کردستان نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا عصر امروز  در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با محوریت اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سومین سفر معاون علمی رئیس جمهور به کردستان نشانه توجه و عنایت وی به این استان است امیدواریم این حضور منشاء خیر و برکت برای این منطقه باشد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی توانمند در کردستان یکی از سرمایه‌های این استان است، افزود: نیروهای خلاق و ایده پرداز کردستان در حوزه فناوری و دانش‌بنیان، نیازمند حمایت و فراهم شدن بستری جهت رشد و ارتقاء هستند.

استاندار کردستان از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درخواست کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف کشاورزی و معادن سرمایه‌گذاری ما باید  معطوف به نیروی انسانی باشد تا بخشی از عقب ماندگی این استان با عنایت و نگاه ویژه به حوزه فناوری و  توسعه اقتصاد دانش بنیان جبران شود.
مرادنیا عنوان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه‌های استان و پارک علم وفناوری در ناحیه بهاران سنندج قرار گرفته‌اند اگر  زیرساخت‌های لازم برای ایجاد  ناحیه نوآوری بهاران فراهم شود، کمک بسیار بزرگی به رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد شد.

 وی با بیان  ایجاد ناحیه نوآوری در شهرک بهاران سنندج، نخبگان استان را ماندگار و از مهاجرت آنان تا حدودی جلوگیری خواهد کرد، اضافه کرد: تحقق این امر در مطرح شدن کردستان در سطح ملی و  بین‌المللی نقش مهمی دارد.

استاندار کردستان  به بازدید امروز  معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از شرکت های فناور در پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان گریزی زد و اظهار داشت: با توجه به درخواست های موجود در حال حاضر نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم که امیدوارم با حمایت معاون علمی رئیس جمهور این اعتبار تامین و در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد.

استاندار کردستان نیروی انسانی خلاق و توانمند را جزو سرمایە‌های بزرگ استان در حوزە فناوری‌های نوین و اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول