اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

عزاداری محرم را نمی‌توان تعطیل کرد اما می‌توان تبدیل کرد

دبیر جامعه روحانیت و فضلای استان هرمزگان گفت: محرم و عزاداری حسینی به سان نماز است و نمی‌توان آن را کنار گذاشت بلکه باید با رعایت قواعد بهداشتی و بهره‌گیری از فرهنگ اصیل عاشورایی، پرچم حسینی را برافراشته نگاه داشت.

عزاداری محرم را نمی‌توان تعطیل کرد اما می‌توان تبدیل کرد

حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس درباره برگزاری مراسمات عزاداری محرم اظهار کرد: محرم یک روز نیست، یک هفته و یک ماه نیست بلکه یک فرهنگ اصیل برآمده از قرآن و روایات پیامبر مکرم اسلام و ائمه معصومین است.

وی افزود: روز و هفته را می‌شود تعطیل کرد اما فرهنگ اصیل برآمده از قرآن و روایات را نمی‌شود تعطیل کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: محرم به سان نماز است. نماز را مگر می‌شود تعطیل کرد؟ اگر کسی نتوانست ایستاده نماز بخواند، نماز تعطیل نمی‌‌شود بلکه تبدیل به شرایطی می‌کند که بتواند آن را انجام دهد.

حجت‌الاسلام میرزایی تأکید کرد: محرم و عزاداری هرگز تعطیل نخواهد شد بلکه آن را با توجه به شرایط کرونایی به شرایط جدیدی تبدیل می‌کنیم و آن رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی است. فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همین است که این پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت شود.

وی ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی را در فضای مجازی یکی از اولویت‌های امسال هیأت‌ها برشمرد و گفت: این کار می‌تواند زمینه استفاده افراد هرچه بیشتری را از برنامه‌ها فراهم و در عین حال پرچم عزای حسینی را نیز برافراشته نگاه دارد.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول