اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

کاهش 30 درصدی حوادث صنعت برق/ عبور از پیک بار بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده

مدیرعامل شرکت توانیر، گفت: حوادث صنعت برق در تمامی ابعاد در سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش 30 درصدی مواجه شده است.

کاهش 30 درصدی حوادث صنعت برق/ عبور از پیک بار بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده

محمد حسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که خاموشی‌های اخیر رخ داده درسطح کشور، متناقض از ادعای گذر از پیک مصرف بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده است، گفت: صنعت برق کشور یک صنعت پیوسته است و زمانی که متقاضی مصرف کلید را در خانه خود می‌زند، برق باید در نیروگاه تولید شود. در حقیقت این انرژی قابل ذخیره نیست و هر اتفاق در این شبکه منجر به اختلال در روند برق رسانی می‌شود.

*کاهش 30 درصدی حوادث صنعت برق در سال جاری

مدیرعامل توانیر، ضمن اشاره به اینکه 900 هزار کیلومتر شبکه انتقال وتوزیع در سطح کشور است، تصریح کرد: رخ دادن تعداد انگشت شماری از حوادث در این شبکه وسیع منجر به بروز خاموشی خواهد شد اما این خاموشی‌ها جزء خاموشی برنامه‌ریزی شده نبوده و به سرعت برطرف خواهد شد.

متولی‌زاده، با اشاره به آمار حوادث رخ داده در صنعت برق گفت: حوادث صنعت برق در تمامی ابعاد در سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش 30 درصدی مواجه شده است.

*امسال خاموشی برنامه‌ریزی‌شده نداشتیم

وی در بیان تفاوت خاموشی ناشی از حادثه و خاموشی برنامه‌ریزی شده گفت: در سال جاری هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشته‌ایم و خاموشی‌های ناشی از حادثه نیز به سرعت رفع شده است، ضمن اینکه تعداد خاموشی‌های ناشی از حادثه نیز نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

این مقام مسئول در توضیح قطعی برق دو ساعته عصر دیروز در منطقه جنت آباد تهران، بیان کرد: علت این خاموشی به دلیل مشکل به وجود آمده در یکی از ترانس‌های توزیع منطقه مذکور بوده است که به جهت رفع این مشکل برق منطقه در مدت کوتاهی قطع شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول