اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بنای ارزشمند مسجد امام حسن عسکری (ع) شاهرود مقاوم‌سازی می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود گفت: مسجد امام حسن عسکری (ع) شاهرود یکی از بناهای مذهبی ارزشمند شهرستان است و با توجه به وضع فعلی ساختمان، به مقاوم‌سازی نیاز دارد.

بنای ارزشمند مسجد امام حسن عسکری (ع) شاهرود مقاوم‌سازی می‌شود

حجت‌الاسلام رضا حاج‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: مسجد امام حسن عسکری (ع) یکی از اماکن مذهبی ارزشمند شهرستان شاهرود است و مردم ولایتمدار و باصفای شاهرود اعتقاد و ارادت خاصی به این مسجد دارند.

وی افزود: هر چند طبق نظر رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود، به علت اعمال تغییرات در مسجد در دهه ۶۰ قابلیت ثبت میراثی این بنا وجود ندارد؛ ولی به دلیل اینکه ارزش معنوی این بنا برای ما از اهمیت خاصی برخوردار بوده، برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی در دستور کار هیأت امنا قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود اقدام برای مقاوم‌سازی مسجد را فرسوده شدن مسجد در گذر زمان و ادامه اقدامات صورت‌گرفته در خصوص مقاوم‌سازی مسجد توسط هیأت امنای قبلی عنوان کرد.

حاج‌حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه بنای کنونی مسجد به دلیل مشکلات موجود در بحث مقاومت ممکن است خطراتی برای نمازگزاران و مجاوران مسجد ایجاد کند و از آنجایی که حفظ جان و سلامتی نمازگزاران و مجاوران امامزاده از اهمیت بالایی برخوردار است، برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بحث تخریب مسجد به هیچ وجه صحت ندارد، عنوان کرد: با توجه به ضرورت مقاوم‌سازی بنا، این اداره به هیأت امنای مسجد تأکید کرد تا قبل از شروع هرگونه فعالیت عمرانی، نسبت به انجام هماهنگی با اداره میراث فرهنگی اقدام کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود خاطرنشان کرد: پس از انجام هماهنگی توسط هیأت امنا با اداره میراث فرهنگی شاهرود، نسبت به آغاز عملیات مقاوم‌سازی توسط هیأت امنا با نظارت کارشناسان فنی و میراث فرهنگی از محل کمک‌های مردم خیر شاهرود اقدام شد.

به گزارش فارس؛ طی روزهای اخیر، برخی رسانه‌ها از تخریب و بازسازی مسجد امام حسن عسکری (ع) خبر می‌دادند و خواسته بودند تا رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس اداره اوقاف شاهرود درباره عملیات ساختمانی و چگونگی انجام آن به مردم گزارش دهند؛ چراکه این مکان از دیرباز یکی از مهم‌ترین اماکن مقدس شاهرودی‌ها بوده و از حساسیت بالایی نزد افکار عمومی برخوردار است.

انتهای پیام/74003/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول