اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

آقاکوچکی: باید مسابقه مجازی برگزار کنیم/ امیدوارم بازیهای المپیک و پارالمپیک با حضور تماشاگران باشد

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: رقابت در فضای مجازی تحت عنوان مهارتهای فردی در چهار کلاس را تهیه کردیم و این طرح را به فدراسیون جانبازان و معلولین دادیم.

آقاکوچکی: باید مسابقه مجازی برگزار کنیم/ امیدوارم بازیهای المپیک و پارالمپیک با حضور تماشاگران باشد

عباس آقاکوچکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص برگزاری جلسه ارزیابی راهکارها و پیشنهاد سرمربیان‌‌ تیمهای ملی در فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین، اظهار داشت: رئیس فدراسیون تمامی سرمربیان تیمهای ملی را برای همفکری و تعامل دعوت کرد تا مربیان پیشنهادات‌شان را برای آغاز تمرینات و اردوهای تیم ملی به صورت متمرکز ارائه دهند. در این جلسه سرمربی هر رشته طرح خود را داد که بعد از تایید واحد فنی فدراسیون، به ستاد مقابله با کرونا در ورزش ارسال خواهد شد و اگر وزارت بهداشت نیز موافقت کند، فعالیت رشته‌های مختلف آغاز خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه برای بالا بردن انگیزه ورزشکاران باید مسابقه مجازی برگزار شود، عنوان کرد: اعتقادم این است که در فضای مجازی به بازیکنان می‌گویند این تمرین را به صورت انفرادی انجام دهند، در این موارد اصلا انگیزه‌ای به وجود نخواهد آمد. مسابقه و رقابت بین ورزشکاران انگیزه را بالا می‌برد. بر همین اساس با همکاری انجمن بسکتبال با ویلچر، رقابت در فضای مجازی تحت عنوان مهارتهای فردی در 4 کلاس را تهیه کردیم و این طرح را به فدراسیون جانبازان و معلولین دادیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر درباره شروع اردوها در سایر کشورهای حاضر در پارالمپیک توکیو، یادآور شد: کشورهای دیگر جسته و گریخته اردوهای آماده‌سازی خود را آغاز کرده‌اند. تیم ملی کره‌جنوبی در فضای سربسته با ماسک تمرین می‌کند و ما هم نباید از این قافله عقب بمانیم. هر کاری تبعات منفی و مثبتی خواهد داشت ولی باید پروتکل‌های بهداشتی را هر چه بهتر رعایت کنیم. یک سال وقت داریم و امیدوارم از یک جا، استارت کار را بزنیم. هم اکنون بسکتبال ان بی ای در حال برگزاری است و با یک کنترل و قرنطینه، کار را باید شروع کرد.

آقاکوچکی در مورد اینکه درگیری در بسکتبال بیشتر از سایر رشته‌هاست، تاکید کرد: بخاطر اینکه درگیری فیزیکی زیادی وجود دارد، برای جلوگیری از بیماری کرونا، مسئولان سخت‌تر اجازه فعالیت اردویی و گروهی را می‌دهند. پس باید برای رعایت موارد مضاعف در اردوها، راهکارهایی را ارائه دهیم. به طور مثال بازی بین نفرات را حذف کنیم و دفاع و حمله که در مقابل یکدیگر می‌ایستند را نداشته باشیم. بالا بردن توان و مهارت فردی در پاس، شوت و دریبل را افزایش دهیم تا بدین ترتیب انسجام روحی تیم ملی هم به وجود بیاید.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در پاسخ به این سوال که آیا پارالمپیک برگزار خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: مسیر و روند طوری است که بازیها برگزار شود. وقتی دانش آموزی که برای ادامه تحصیل زحمت کشیده و می‌خواهد مزد تلاش خود را بگیرد، دوست دارد کنکور برگزار شود. این موضوع برای ورزشکاران نیز وجود دارد که انتظار دارند تا در المپیک و پارالمپیک حضور یابد. البته واکسن کرونا ساخته شود، همه چیز حل خواهد شد و تا پایان سال میلادی به جواب قطعی خواهند رسید. ان شالله تا یکسال بعد کرونا سبک تر می‌شود تا المپیک و پارالمپیک با حضور تماشاگر برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول