اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وضعیت زباله در بناب بی‌داد می‌کند/ فاجعه زیست‌محیطی در بناب

نماینده مردم بناب در مجلس با بیان اینکه زباله در بناب بی‌داد می‌کند و فاجعه زیست‌محیطی به دنبال دارد، از شورای اسلامی شهر و شهرداری خواست با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و استفاده از ظرفیت این مجموعه‌ها برای حل مشکل زباله بناب قدم بردارند.

وضعیت زباله در بناب بی‌داد می‌کند/  فاجعه زیست‌محیطی در بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی امروز در جلسه هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان بناب با تقدیر و تشکر از فعالان این سازمان‌ها در شهرستان بناب، اولویت‌بندی مسائل مهم شهرستان را ضروری دانست و  اظهار داشت: در کنار نهال‌کاری باید زیباسازی شهر نیز جزو اولویت کاری سازمان‌های مردم‌نهاد باشد.

وی با انتقاد از نصب اعلامیه‌های ترحیم بر در و دیوار شهر گفت: با وجود اینکه پول مردم هدر می‌رود در کنار آن به زیباسازی شهر نیز آسیب می‌زند و باید مکان‌های خاصی را برای نصب اعلامیه ترحیم اختصاص داد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی از سازمان‌های مردم نهاد شهرستان خواست در کنار انجام کارهای خیریه و درخت‌کاری در خصوص جمع‌آوری زباله، نظم‌دهی به امور، حل مشکل ترافیک، رعایت حق‌الناس و ترویج ازدواج آسان در جامعه پویش تشکیل دهند.

باقری‌بنابی با بیان اینکه زباله در بناب بی‌داد می‌کند و فاجعه زیست‌محیطی به دنبال دارد، از شورای اسلامی شهر و شهرداری خواست با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و استفاده از ظرفیت این مجموعه‌ها برای حل مشکل زباله بناب قدم بردارند.

وی تأکید کرد: اگر امروز محیط خود را سالم نگه داریم قطعاً مراجعه‌کنندگان ما به مراکز درمانی نیز کاهش خواهد یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، عدم وجود نظم در کشور را از مشکلات اساسی دانست و یادآور شد: این موضوع به کشورهای خارجی هم ارتباطی ندارد و ضروری است برای ایجاد نظم در تمام بخش‌های جامعه پویش راه‌اندازی کنیم.

باقری‌بنابی همچنین ادامه داد: جامعه ما در بی‌نظمی حرف اول را می‌زند.

وی در ادامه از مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد خواست مشکلات، نارسایی‌ها و کمبودهای جامعه را اولویت‌بندی کنند تا براساس اولویت‌بندی برای حل آنها قدم برداریم.

 نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: بدون شک تقویت و پشتیبانی از سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند در موقع بروز هرگونه بحرانی یاری‌رسان مردم و مسوولان باشند و با توجه به اینکه این سازمان‌ها معتمدین مردم هستند، می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد اهداف ایفا کنند.

این گزارش حاکی است، در ابتدای این نشست هرکدام از مسوولان و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود پرداختند و خواستار توجه هر چه بیشتر به این سازمان‌ها شدند.

شهرستان بناب با حدود 140 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری جنوب استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و هم اکنون 31 سازمان مردم‌نهاد دارای مجوز فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله امور خیریه، محیط زیست و غیره فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/60004/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول