اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

میشل عون:اولین درخواست از دولت جدید لبنان ایجاد اصلاحات است

رئیس جمهور لبنان با تاکید بر اینکه روند تحقیقات در زمینه مبارزه با فساد جریان دارد، گفت که اولین درخواست از دولت جدید لبنان ایجاد اصلاحات است.

میشل عون:اولین درخواست از دولت جدید لبنان ایجاد اصلاحات است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور لبنان بر ضرورت ایجاد اصلاحات فوری با روی کار آمدن دولت جدید در کشورش تاکید کرد.

«میشل عون» در گفت وگو با شبکه خبری فرانسوی« BFMTV» درباره روند تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت گفت:« هیچ تأخیری در تحقیقات صورت نگرفته است، اما ما به زمان احتیاج داریم تا حقیقت را دریابیم، زیرا پیچیده است و همه فرضیات باقی مانده است و هیچ کدامشان کم اهمیت نیست».

رئیس جمهور لبنان افزود: «آنچه من از دولت جدید می‌خواهم این است که ابتدا اصلاحات را آغاز کند و نتایج سریع آن را ببیند، زیرا ما در این کار خیلی تعلل داشته‌ایم».

او گفت: «تحقیقات مالی و کیفری(درباره فساد و مفسدان) که توسط دولت مستعفی تصویب شد، قانون شکنی‌هایی را که نقطه شروع فساد بوده است، افشا خواهد کرد».

عون تاکید کرد:«من فرزند همین ملت هستیم و در خشم و دردشان با آنها شریک هستم و تماشاچی نیستم».

روز چهارم اوت، انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد. اشتعال مواد نیترات آمونیوم در انبار ۱۲ بندر بیروت باعث وقوع انفجار شد که بر اثر آن، دستکم ۱۷۱ نفر کشته و بیش از شش هزار تن دیگر مجروح شدند. در این انفجار بندر کاملا ویران شد و خسارت‌های جدی به شمار زیادی از منازل و ادارات شهر بیروت وارد شد.

این حادثه علاوه بر تلفات جانی و خسارت‌های مالی و اقتصادی، تبعات سیاسی نیز داشته و «حسّان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان بعد از چند روز تظاهرات ساماندهی شده از سوی جریان غربگرای ۱۴ مارس و استعفای چند وزیر کابینه، خود او نیز استعفا داد و با درخواست میشل عون، فعلا پیشبرد امور را تا برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول