اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

شورای هماهنگی اقتصادی جای بررسی طرح گشایش اقتصادی نیست/دولت مجلس را دور نزند

عضو کمیسیون و صنایع معادن مجلس با تاکید بر اینکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا جای بررسی طرح گشایش اقتصادی نیست، گفت: طرح‌های دو فوریتی را پیش‌بینی کردیم تا ارائه بدهیم و یک چنین تصمیم‌گیری‌هایی را مهار کنیم و به سمت گشایش‌های واقعی ببریم.

شورای هماهنگی اقتصادی جای بررسی طرح گشایش اقتصادی نیست/دولت مجلس را دور نزند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون و صنایع معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به طرح پیشنهادی دولت برای گشایش اقتصادی گفت: شکل این طرح به نظر ما یک نوع بدعت در سیاست‌گذاری است. طرح‌هایی که از جنس قانون است، از طرح تغییرات ساختاری اقتصادی است، از جنس بودجه است اینها بخواهد برود در شورای اقتصادی قوا طرح بشود این یک بدعت است. این شورا که قرار نیست قوه مقننه جدید باشد که بخواهد قانونگذاری بکند. طرح این جور بحث‌ها در آنجا ایراد اساسی دارد.

ایزدخواه ادامه داد: دولت رفت رؤسای قوای دیگر را هم این طور اقناع کرد که شما بیایید کلیات را تصویب کنید، ما در جزئیات با شما هماهنگ خواهیم بود. آقای رئیسی طرح را مشروط امضاء کرده. چهار، پنج شرط نوشته گفته اگر در این شرایط باشد ما حاضریم. آقای قالیباف گفت پیگیری کرده که طرح بیاید در مجلس، به نوعی نظر مجلس گرفته بشود. البته آن را هم حالا دولت گفته ما هم یک نامه‌ای می‌دهیم شما بر اساس آن روال اداری تطبیق قوانین یک تاییدی به ما بدهید که آن هم کافی نیست و نظر نمایندگان این نیست، نمایندگان می‌گویند باید کمیسیون‌ها درگیر بشوند، نظر کارشناسی بدهند و این جنس طرح‌ها را تصویب کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه ما قطعا با تصویب و اجرای شتابزده طرح گشایش اقتصادی مشابه تصویب 20 دقیقه ای برجام در مجلس نهم مخالفیم، اظهار داشت: جایگاه مجلس بر اساس اصول قانون اساسی مانند اصل 71 مشخص است و مجلس باید در این امور دخالت بکند و باید نظر بدهد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: آقایان زمانی که مسئولیت دارند می‌آیند می‌گویند ما صبح جمعه مطلع شدیم حالا زمانی که در دولت آینده خودشان سر کار نباشند چه کسی می‌خواهد مسئولیت این طرح و عواقبش را بر عهده بگیرد خدا می‌داند. بنابراین ما مخالف هم شکل طرحیم هم محتوای طرح.

وی با اشاره به اینکه اگر دولت دنبال گشایش اقتصادی است، ما پیشنهاد داریم، گفت: اگر آقایان دنبال گشایش هستند ما پیشنهاد داریم. یارانه انرژی را به خانواده‌ها بدهند، به جای این که به خودروها می‌دهند که ناعادلانه است. کسی که چهار تا خودرو دارد چهار برابر کسی که یک خودرو دارد، از یارانه دولتی دارد استفاده می‌کند. این را بیاورند به خانواده‌ها بدهند، توزیع عادلانه کنند بین خانواده‌ها، قطعاً برای مردم گشایش خواهد بود.

ایزدخواه ادامه داد: امّا در خصوص گشایش اقتصادی ما پیگیریم، بیانیه‌ای را تهیه کردیم و به امضاء نمایندگان رساندیم که ارائه خواهد شد. طرح‌های دو فوریتی را پیش‌بینی کردیم تا ارائه بدهیم و یک چنین تصمیم‌گیری‌هایی را مهار کنیم و به سمت گشایش‌های واقعی ببریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه مجلس در راس امور است و باید دخالت داده بشود، اضافه کرد: آقایان مجلس را دور نزنند و دوستان ما هم در مجلس، رؤسای کمیسیون‌ها، هیئت رئیسه، رئیس محترم دقت کنند که توسط دوستان دولت به بازی گرفته نشوند.

ویدئوی اظهارات این نماینده مجلس در ادامه آمده است:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول