اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزافه‌گویی سناتور آمریکایی علیه ایران و توهین به سازمان ملل

سناتور تندروی جمهوری‌خواه با ادعای اینکه احتمال تقابل نظامی با ایران بعد از شکست قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی افزایش یافته است، گفت سازمان با عدم تمدید، تصمیم احمقانه‌ای گرفت.

گزافه‌گویی سناتور آمریکایی علیه ایران و توهین به سازمان ملل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که شکست سنگین ایالات متحده در تصویب قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت باعث عصبانیت بسیاری از مقامات این کشور شده، «لیندزی گراهام» سناتور تندروی جمهوری‌خواه نیز نتوانست جلوی خشم خود را بگیرد و شروع به توهین به سازمان ملل کرد.

گراهام بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر خود با لحنی تهدیدآمیز نوشت: «شورای امنیت سازمان ملل قویاََ تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را رد کرد. این یک اشتباه بزرگ از سوی سازمان ملل بود. این همچنین تقابلبزرگ با ایران را بیش از پیش محتمل کرد زیرا آنها به تقویت زرادخانه نظامی خود ادامه می‌دهند».

وی سپس با تکرار اتهامات بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه تهران، افزود: «ایران هنوز هم بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان است. همانطور که [قدرت] نظامی ایران افزایش می‌یابد، مسیر برخورد با اسرائیل و کسانی که مورد تهدید رژیم ایران هستند، چیده می‌شود. [عدم تمدید قطعنامه] تصمیم احمقانه سازمان ملل بود».

تلاش‌های روز گذشته آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل با شکست مواجه شد. 

پس از آشکار شدن نتایج آرای اعضای شورای امنیت سازمان ملل در عصر جمعه (به وقت نیویورک) مشخص شد که تنها آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رای مثبت داده‌اند.

انگلیس، فرانسه و آلمان و هشت کشور دیگر شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رای ممتنع داده و روسیه و چین نیز با این قطعنامه ابراز مخالفت کردند.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم بعد از شکست این قطعنامه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت این کشور به تلاش خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه خواهد داد.

بامداد امروز همچنین «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی دلیل شکست خوردن قطعنامه آمریکایی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را «غیرقابل توجیه بودن» آن دانسته و گفت این اقدام در تناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول