اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

«شاهین» قربانی بی‌مدیریتی

تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر با شکست در دیدار هفته بیست و نهم لیگ برتر مقابل صنعت نفت در آبادان در پایان یک هفته مانده به پایان این رقابت‌ها به لیگ دسته اول کشور سقوط کرد.

«شاهین» قربانی بی‌مدیریتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا زائری: شاهین شهرداری بوشهر با نمایشی ضعیف در لیگ برتر فصل 99-98 فقط یک‌ فصل حضور در لیگ برتر را تجربه کرد تا به دسته اول سقوط کند و دل هزاران هوادار خود را به درد آورد که به‌پای تصمیمات اشتباه مدیران این باشگاه سوختند.

شاهین پس از صعود به لیگ برتر با عبدالله ویسی تمدید کرد ولی تیمی در حد لیگ برتر بسته نشد و در همان ابتدا هم اعتراض هواداران شاهین را در خصوص عملکرد ضعیف مدیران این باشگاه در فصل نقل و انتقالات در برداشت و عملاً ویسی و تیمش بیش از هفت هفته دوام نیاوردند و با پنج باخت و دو تساوی گواردیولا وطنی برکنار شد که گرچه این مربی خوزستانی ادعا می‌کرد دخالت‌های بی‌مورد از بیرون در امور تیم و کم‌کاری برخی بازیکنان نیز در روند نتیجه‌گیری بی‌تأثیر نبوده است.

استعفای گواردیولای وطنی

مدیران شاهین موقتاً سکان هدایت تیم را به مهرداد کریمیان دستیار اول ویسی دادند و همان نتایج بد تکرار شد و پس‌از اینکه یک ماه از استعفا ویسی گذشته بود میشو کریسیتوویچ کروات سکان هدایت بوشهری‌ها را در دست گرفت.

میشو با ایجاد تغییراتی درروند کارهای تاکتیکی تیم و همچنین رفتاری بازیکنان خود که ادعا می‌کرد حرفه‌ای عمل نمی‌کنند موفق شد با ورودش به تیم روند حرفه‌ای و خوبی را در پیش بگیرد و حتی از هفته هجدهم تا بیستم موفق به کسب سه برد پیاپی شدند.

ولی شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مسابقات لیگ ایران میشو برای بازگشت با مخالفت خانواده‌اش مواجه شد گرچه این مربی وعده بازگشت به ایران را می‌داد و مدیران شاهین در انتظار بازگشت سرمربی کروات خود به‌راحتی زمان را از دست می‌دادند و درحالی‌که لیگ در آستانه شروع بود در اقدامی عجیب مجدداً مهرداد کریمیان سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفت تا ضعف مدیریتی این باشگاه پرهوادار بیشتر نمایان شود.

کریمیان جوان و کم‌تجربه

دو باخت و یک تساوی با کریمیان جوان و کم‌تجربه باعث شد تا مهدی پاشازاده سکان هدایت سفید پوشان بوشهری بر عهده بگیرد که دیگر شاهین وضعیت مطلوبی نداشت و گرچه این مربی روند حرکتی خوبی ایجاد کرد ولی دیگر زمانی برای ادامه نبود و این تیم آخرین نفس‌های خود را در ورزشگاه تختی آبادان کشید و به لیگ یک سقوط کرد.

عملکرد ضعیف مدیریت باشگاه

شاهین در بخش مدیریتی عملکرد بسیار ضعیفی داشت و کسانی در بدنه این باشگاه مدیریت می‌کردند که در حد و اندازه لیگ برتر و حتی لیک یک هم نبودند که عملکرد بد آن‌ها در طول فصل کارنامه ضعیف این مدیران را نمایش داد تا بازهم در این ‌بین هواداران شاهین باشند که متضرر شود و چوب بی مدیریتی این باشگاه را بخورند.

شاهین بوشهر هفت سال قبل که از لیگ برتر سقوطی تلخ و دردناک داشت بر اثر سوء مدیریت افراد ناکارآمد به این روز افتاد ولی این شکست‌ها هیچ‌وقت در فوتبال بوشهر و علی‌الخصوص باشگاه شاهین درس عبرتی نشد و اگر در آینده مجدداً صعودی در کار باشد این روند بی مدیریتی ادامه خواهد داشت.

در وهله اول برای اینکه آینده درخشانی در فوتبال بوشهر داشته باشیم ابتدا می‌بایست مدیران لایقی را پرورش دهیم که با تصمیمات به‌موقع و منطقی فرصت سوزی  نکنند و مثل باشگاه‌های فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان هواداران بوشهری نیز سال‌ها لذت حضور تیمشان در لیگ برتر را داشته باشند.

این تجربه بی مدیریتی فقط مختص باشگاه شاهین در سالهای اخیر نبوده بلکه باشگاه ایرانجوان نیز سالهای سال است که گریبان گیر این عملکرد ضعیف مدیران خود است و متأسفانه این اواخر نیز پارس جنوبی جم نیز گریبان گیر آن شده و این تیم را در آستانه سقوط قرار داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول