اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«بادام» محصولی مقاوم در برابر کم‌آبی/ درآمدزایی ۲۳۸ میلیاردی بادام در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: بادام از جمله درختانی است که نیاز به آبیاری کم دارد و از نظر اقتصادی نیز می‌تواند در معیشت و درآمد کشاورزان تحول ایجاد کند.

«بادام» محصولی مقاوم در برابر کم‌آبی/ درآمدزایی ۲۳۸ میلیاردی بادام در خراسان‌جنوبی

غلامرضا قوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات بادام استان ۹ هزار و ۳۱۱ هکتار است که از این میزان شش هزار و ۷۲۴ هکتار مربوط به باغات دیم و دو هزار و ۵۸۷ هکتار باغات بادام آبی است.

وی با بیان اینکه برداشت محصول بادام از نیمه مرداد آغاز تا پایان شهریورماه ادامه دارد، بیان داشت: بادام از محصولاتی است که به‌‌دلیل بازار مصرف پرطرفدار می‌تواند در بهبود معیشت تولیدکنندگان و رشد و توسعه باغداری در سطح منطقه مفید و مؤثر باشد.

شهرستان‌های قاین، بیرجند و سرایان به ترتیب با تولید یک هزار و ۵۶۶، یک هزار و ۳۸۲ و یک هزار و ۷۳ تن بیشترین تولید بادام استان را به خود اختصاص داده‌اند

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از پیش‌بینی برداشت شش هزار و ۸۰۲ تن بادام در استان خبر داد و عنوان کرد: شهرستان‌های قاین، بیرجند و سرایان به ترتیب با تولید یک هزار و ۵۶۶، یک هزار و ۳۸۲ و یک هزار و ۷۳ تن بیشترین تولید بادام استان را به خود اختصاص داده‌اند.

قوسی با یادآوری اینکه سال گذشته شش هزار و ۶۲۷ تن بادام از باغات استان برداشت شد، مطرح کرد: برداشت این محصول در دو نوبت انجام می‌شود که در نوبت اول به‌‌صورت چغاله بادام و در نوبت دوم برداشت محصول به‌صورت خشک انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: محصول بادام برداشت شده بیشتر به مصرف داخلی استان و مقادیری به استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان و کرمان ارسال می‌شود.

سالانه ۲۳۸ میلیارد تومان از محل برداشت محصول بادام نصیب بهره‌برداران این محصول در استان می‌شود

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سالانه ۲۳۸ میلیارد تومان از محل برداشت این محصول نصیب بهره‌برداران این محصول در استان می‌شود، تبیین کرد: بادام از جمله درختانی است که نیاز به آبیاری کم دارد و از نظر اقتصادی نیز می‌تواند در معیشت و درآمد کشاورزان تحول ایجاد کند.

قوسی با بیان اینکه بادام درختی در صنایع مواد غذایی و دارویی کاربرد زیادی دارد، خاطرنشان کرد: بادام با دارا بودن ویتامین E قابل ملاحظه، دارای خاصیت آنتی‌اکسیدان قوی بوده و در پیشگیری بیماری ‌ای سرطانی، قلبی و آلزایمر مؤثر است.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول