اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پرداخت 210 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث مجتمع گردشگری الماس چغاخور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 210 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث مجتمع گردشگری الماس چغاخور در شهرستان بروجن پرداخت شده است.

پرداخت 210 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث مجتمع گردشگری الماس چغاخور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد جوادی صبح امروز در حاشیه بازدید از روند اجرایی احداث مجتمع گردشگری الماس چغاخور در شهرستان بروجن، گفت: تاکنون 210 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث این مجتمع گردشگری  پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این میزان تسهیلات با سود 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی پرداخت شده است، ادامه داد: مجموع سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح 600 میلیارد ریال برآورد شده که از این میزان 400 میلیارد ریال آورده متقاضی بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث مجتمع گردشگری الماس چغاخور تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: براساس برنامه زمان‌بندی و پیش‌بینی‌های انجام شده این طرح باید تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

جوادی با بیان اینکه زمین این طرح سال 1380 از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی خریداری و دو سال بعد از کشاورزی به گردشگری تغییر کاربری داده شده است، اضافه کرد: سال 1383 زیرساخت‌های این طرح شامل آب و مسیرهای دسترسی داخلی انجام و در سال 1394 عملیات اجرایی اولیه آن آغاز شد.

وی توضیح داد: در مجتمع گردشگری الماس چغاخور امکاناتی شامل 106 واحد ویلایی در سه سطح 105، 120 و 145 متر مربعی، هتل سه ستاره با چهار هزار و 700 متر مربع زیربنا در هفت طبقه، استخر، اقامتگاه بوم‌گردی، فروشگاه صنایع‌دستی، زمین چمن، سالن ورزشی سرپوشیده، شهربازی، کمپینگ، درمانگاه، آلاچیق و نمازخانه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجموع این طرح در زمینی به وسعت 70 هزار متر مربع زمین با 50 هزار متر مربع و فضای سبز 20 هزار متر مربع احداث خواهد شد، گفت: مجتمع گردشگری الماس چغاخور شهرستان بروجن در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول