اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

برخورد سریع و قاطع با مجرمان در دستور کارمأموران کلانتری ها

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: رفتار مأموران در کلانتری و پاسگاه ها به گونه ای باشد که موجب رضایت مردم شود، ضمن اینکه برخورد با مجرمان باید سریع، قاطع و به هنگام باشد.

برخورد سریع و قاطع با مجرمان در دستور کارمأموران کلانتری ها

 به گزارش خبرگزاری فارس سردار "مهدی معصوم بیگی" در دومین دوره نشست  آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاه ها به صورت ویدئو کنفرانسی، اظهار داشت: برابر آمارها و بررسی های به عمل آمده در کلانتری ها و پاسگاه ها، بیش از نیمی از رضایتمندی مردم به رفتار ماموران مرتبط است لذا این حوزه از نظر ما قابل برنامه ریزی و بهبود است.

وی افزود: برای ارتقاء کیفی رفتار ماموران برنامه های پلیس پیشگیری بر دو موضوع "نظارت" و "آموزش" تمرکز داده شده است، بنابراین برنامه های تدوین شده هم در حوزه آموزش به منظور ارتقاء مهارت کارکنان و هم در حوزه نظارت در راستای پایش عملکرد واحدهای انتظامی به طور موثر اجراخواهد شد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه افزایش مهارت های "کلامی" و "ارتباطی" که توام است با "رفتار مودبانه و حرفه ای" در برنامه های آموزشی این پلیس قرار گرفته است تصریح کرد: پلیس نظام اسلامی باید متخلق به آداب و رفتار صحیح و قانونمند باشد، "مودب بودن"، "قانونمند بودن" و "مقتدر بودن" سه ویژگی ماموران در مواجهه با مردم و انجام ماموریت است، بنابراین پلیس حرفه ای باید دارای اوصاف مذکور باشد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: مردم از پلیس رفتار استاندارد مبتنی بر اخلاق حرفه ای می خواهند، رفتاری که متناسب اجرای ماموریت باشد و رضایتمندی مردم را افزایش دهد.

وی افزود: این مهم است که رفتار همکاران در کلانتری و پاسگاه ها به گونه ای باشد که موجب رضایت مردم شود، ضمن اینکه برخورد با مجرمان باید سریع، قاطع و به هنگام باشد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه عمده ماموریت های نیروی انتظامی بر دوش پلیس پیشگیری است و این پلیس تخصصی بیشترین حجم مواجهه و ارتباطات با مردم را دارد گفت: در واقع خط مقدم مواجهه نیروی انتظامی با اقشار مختلف، کلانتری و پاسگاه ها هستند، لذا با عنایت به ماهیت کاری این واحدهای انتظامی که هم به لحاظ ترتیب و توالی ورود به ماموریت و صحنه، اولین نیرو محسوب می شوند لذا نوع و نحوه برخورد ماموران در این حوزه ها در آرامش بخشی به مردم و حفظ نظم و امنیت بسیار حیاتی است.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: وظیفه و ماموریت پیشگیری از وقوع جرایم توسط کلانتری و پاسگاه ها از این جهت که تقدم بر دیگر ماموریت های آن‌ها دارد و از جهتی اولین رده ای هستند که با امداد خواه در تعامل هستند و امداد رسانی را در حوزه انتظامی انجام می دهند دارای ویژگی منحصر بفردی می باشند.

وی ادامه داد: بنابراین ماموران کوپ ها باید دلسوزانه و با سرعت مناسب ماموریت را انجام دهند، حرکت به هنگام و به موقع انجام دادن ماموریت همراه با دلسوزی در حفظ نظم و امنیت و تسکین امداد خواهان بسیار موثر است.

گفتنی است طی دو روز هزار نفر از کارکنان خدمات قضایی و عناصر گشت کلانتری و پاسگاه های سراسر کشور در دومین دوره کارگاه آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار شرکت کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول