اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مهم‌ترین سرمایه آموزش‌وپرورش نیروی انسانی آن است

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: مهم‌ترین سرمایه آموزش‌وپرورش نیروی انسانی آن است.

مهم‌ترین سرمایه آموزش‌وپرورش نیروی انسانی آن است

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های گفت‌وگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، اعضای شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها و روسای760 منطقه آموزش‌وپرورش کشور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های کارآمدی یک نظام شایسته تنظیم بهینه روابط و کارها بین دستگاه‌ها و بخش‌ها است. کارهایی که صرفاً به دلیل تخصصی شدن در جهت انجام بهینه کار از هم تفکیک‌شده و در حقیقت اجزای یک کل هستند و مأموریت پیشرفت جامعه و حل مسائل جامعه را داشته و باید بتواند آن را مدیریت کند، لذا کارکرد این کل بستگی به نحوه ارتباط و کارکرد تک‌تک دستگاه‌ها دارد.

وی افزود: سازمان‌هایی نظیر سازمان امور اداری و استخدامی کشور در مقام تنظیم‌گر و مسئول ایجاد تعادل کل هستند و نقش مهم و راهبردی دارند؛ لذا اگر این سازمان‌ها درست عمل کنند همه‌چیز مرتب‌تر می‌شود و کارایی کلی نظام اداری بالا می‌رود و اگر این سازمان‌ها دچار بدکارکردی شوند کارکرد دیگر نهادها را مختل خواهند کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اهمیت مأموریت سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: اداره امور اداری و استخدامی کشور نقش راهبری و تنظیم گری مأموریت‌ها و کارهای تفکیک ‌شده از هم را بر عهده دارد و چگونگی انجام احراز صلاحیت‌ها و تقسیم مأموریت‌ها توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور رصد و پایش می‌شود.

وی گفت: ساماندهی منابع انسانی، نظام جبران خدمات، نظام ارزیابی عملکرد نیروی انسانی و بهره‌وری منابع در محدوده مسئولیت‌های این سازمان است.

وزیر آموزش‌وپرورش نیروی انسانی شاغل در آموزش‌وپرورش را مهم‌ترین سرمایه این سازمان دانست و گفت: در آموزش‌وپرورش که به پشتوانه سرمایه نیروی انسانی اهداف خود را پیش می‌برد و سهم سایر دستگاه‌ها و نهادها تقریباً در تحقق اهداف و مأموریت‌های آن ناچیز است، اهمیت نیروی انسانی و سازمان‌دهی آن مضاعف می‌شود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه هرچقدر با همکاری بیشتر کارکنیم کارایی سازمان‌ها مضاعف خواهد شد، گفت: نشست امروز که با حضور روسای مناطق و مدیران کل استان است، امکان برقراری ارتباط مستقیم را رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با سطحی از نهاد آموزش‌وپرورش برقرار می‌کند که بیشترین مسئولیت را در جذب و ارتقای نیروی انسانی دارند و بیشترین تأثیر را از ساختار و ارزیابی عملکرد و خدمات می‌بینند و به اعتقاد من شنیدن نظرات رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور می‌تواند به درک بهتر همکاران ما در حل و ساماندهی مسائل کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول