اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

اقدام امارات زدن خنجر از پشت به جریان مقاومت است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه تنها کاری که دولت امارات انجام داده، آشکار کردن وابستگی خود به آمریکا است، گفت: اقدام امارات زدن یک خنجر از پشت به جریان مقاومت در منطقه است.

اقدام امارات زدن خنجر از پشت به جریان مقاومت است

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شکست‌های پی در پی دیپلماتیک آمریکا در سازمان ملل، اظهار داشت: شکست مفتضحانه آمریکا در شورای امنیت در تاریخ این کشور بی سابقه است.

 وی ادامه داد: نه تنها روسیه و چین، حتی متحدین آمریکا در اروپا به قطعنامه زورگویانه آمریکا مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی نداده اند، مفهوم این رویکرد انزوای سیاسی آمریکا در شورای امنیت است. تنها کشور کوچک دومینیکن در کنار آمریکا به این قطعنامه رأی مثبت داده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تقدیر از مواضع قاطع روسیه و چین در مخالفت با قطعنامه آمریکا گفت: دوران ادعای جامعه جهانی علیه ایران به پایان رسیده است و این جامعه جهانی است که امروز با اقدامات زورگویانه آمریکا مخالف است و حاضر به همراهی با استکبار جهانی نیست. رأی شورای امنیت نشان داد اعضای این شورا تمایلی به حمایت از مواضع غلط و زورگویانه آمریکا ندارند.

بادامچیان، واکنش تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت را روشنگرانه و هوشمندانه دانست و ضمن قدردانی از وی تأکید کرد: آمریکا هیچ وقت در تاریخ 75 ساله سازمان ملل به این میزان منزوی و منفور و حقیر نبوده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی گفت: تحرکات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه کمکی به رأی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری نمی کند. برخی سران کشورهای خلیج فارس و نیز برخی از اعراب که به طور پنهان و آشکار دنبال عادی سازی روابط خود با رژیم کودک کش اسرائیل هستند، نوکران آمریکا می باشند و ملت های آنها از آنان بیزارند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: تنها کاری که دولت امارات انجام داده، آشکار کردن وابستگی خود به آمریکا می باشد. اقدام امارات فرو کردن یک خنجر از پشت به جریان مقاومت در منطقه است و اگر ترامپ رأی نیاورد، افتضاح این خیانت، عواقب وخیم تری برای دولت امارات خواهد داشت.

بادامچیان در بخش دیگری از سخنان خود تحلیل سیدحسن نصرالله را از اوضاع لبنان و منطقه فوق العاده مهم و هشداردهنده دانست و افزود: موضوع کشف علت، انگیزه، عاملان و مباشران انفجار بندر بیروت همچنان در دستور کار مقاومت است و همان طور که سید مقاومت گفته است، درصورت اثبات شرارت رژیم صهیونیستی در پاسخ به این جنایت تردید نخواهد کرد.

وی با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله در جنگ 33روزه تأکید کرد: حزب الله به معادله راهبردی بازدارندگی رسیده است. این را همه قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای پذیرفته اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به موضوع اوراق سلف نفتی هم اشاره ای کرد و گفت: از دولت و مجلس می‌خواهیم سیاست‌های دقیق و شفافی را درباره اجرای بودجه سال 99 و برنامه های احتمالی برای خروج از مشکلات معیشتی مردم داشته باشند.

بادامچیان افزود: سقف بودجه در ماده واحده قانون بودجه سال 99 مشخص است. در این سقف در ردیف های 210101 و 210109 میزان آن مشخص شده است. اما در بند « و» تبصره یک قانون بودجه به این سقف متعهد نیست و به دولت اجازه داده است یک رقم 90هزار میلیارد تومان و یک رقم 15هزار میلیارد تومان را بابت بدهی های خود به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی و خصوصی و نیز تقاضای اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی و خصوصی دارای انواع اوراق مالی اسلامی با سررسید زودتر از خردادماه 1400 را از طریق تحویل نفت خام صادراتی با این اشخاص تسویه نماید. اولاً در بند « و » تبصره یک، همچنان تصریح شده است این مبلغ مازاد بر سقف مندرج در بند « ب» این تبصره است. پس هزینه کرد نفت در بودجه 99 خیلی شفاف نیست. قطع بودجه از بند ناف نفت، آنچنان که ادعا می شود حقیقت ندارد و دولت به بهانه های مختلف از جمله سلف فروشی نفت، همچنان سهم نفت را  در بودجه افزایش داده و می دهد.

وی تصریح کرد: آئین نامه بند «و» تبصره یک را دولت نوشته است و دولت در این آئین نامه اقدام به قانون نویسی کرده است. اصل 53 قانون اساسی می‌گوید هر پرداختی باید به موجب قانون باشد. اما دولت در تصویب نامه خود این شأن مجلس را نقض کرده است و لازم بود هیئت تطبیق موارد خلاف قانون این آئین نامه را به دولت از طریق رئیس مجلس اعلام می کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با گله از اطلاع رسانی دولت در این زمینه اظهار داشت: نوع اطلاع رسانی دولت درمورد اوراق سلف نفتی اشکال دارد. اگر می خواهند این کار را انجام دهند برای اینکه کسری بودجه را تأمین کنند، کسری بودجه باید از طریق ارائه لایحه متمم به اطلاع و تصویب مجلس برسد. اگر در آئین نامه بند « و» تبصره یک این کار را دولت تمام شده می‌داند، دیگر نیازی به اعلام آن به عنوان یک کار جدید نیست. چون در بودجه آمده است و دولت باید به آن عمل کند و نیازی به نامه رهبری ندارد. ضمن اینکه دولت باید تبعات خلاف قانون آن را بپذیرد.

بادامچیان در پایان با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد گفت: اختلافات و اقدامات تفرقه آور، عدم رهبری واحد و اختلاف شدید تفکر لیبرالیستی در اداره کشور با تفکر اصیل مستقل اسلامی ایرانی موجب شد که آمریکا و انگلیس با همدستی عوامل داخلی آنها دوباره بر ایران سلطه بیابند و سازشگران با قرارداد کنسرسیوم، نفت ایران را به غارت غربی ها بدهند. این درس و تجربه بزرگی برای نسل های ایرانی است.

وی همچنین سالروز ورود آزادگان را به میهن گرامی داشت و از فداکاری ها و ایثار آنان تجلیل کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول