اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فعالیت مطالبه‌گری سمن‌ها در حوزه محیط زیست به یک فرهنگ تبدیل شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: فعالیت مطالبه‌گری سمن‌ها در حوزه محیط زیست امروز به یک فرهنگ تبدیل شده و سمن‌ها مطالبه گری را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در همه ابعاد تقویت کنند.

فعالیت مطالبه‌گری سمن‌ها در حوزه محیط زیست  به یک فرهنگ تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی استانداری مرکزی به مناسبت روز و هفته ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی با سازمان‌های مردم نهاد استان از فعالین حوزه محیط زیست تقدیر شد.
 در  این نشست  که با حضور استاندار و معاونین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، از فعالین  زیست محیطی استان تقدیر شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تقویت و تعامل دوسویه میان دولت و سازمان‌های مردم نهاد را یک راه مهم برای توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی دانست و گفت: سمن‌ها با تکیه بر توانمندی‌های مردمی بازوان قدرتمند دولت در اجرای طرح‌های محیط زیستی به شمار می‌روند.

سمن‌ها با تکیه بر توانمندی‌های مردمی بازوان قدرتمند دولت در اجرای طرح‌های محیط زیستی به شمار می‌روند 

رضا میرزائی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۶ تشکل در حوزه‌های مختلف در استان مرکزی ثبت شده است که 6درصد آن را تشکل‌های زیست محیطی تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: امروزه بیش از گذشته به مشارکت سمن‌ها برای حل مشکلات محیط زیست نیازمند هستیم و باید زیرساخت‌های مناسب برای گسترش مشارکت‌های مردمی در این زمینه فراهم شود.

میرزائی  با اشاره به اینکه سمن‌ها پل ارتباطی بین دولت و عموم مردم هستند، اظهار کرد: مطالبه‌گری سمن‌ها در حوزه محیط زیست امروز به یک فرهنگ تبدیل شده و از سمن‌ها می‌خواهم مطالبه‌گری را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در همه ابعاد تقویت کنند.

نماینده تشکل‌های زیست محیطی استان نیز اجرایی شدن کنترل مازوت نیروگاه شازند و راه اندازی 5 ایستگاه پایش آلودگی هوا را گامی موثر در راستای کاهش آلودگی هوای استان دانست. 

در ادامه این نشست تعدادی از فعالان اجتماعی و نماینده سمن‌ها نظرات و مشکلات خود را بیان کردند و از ۱۴ تشکل به نمایندگی سمن‌های استان مرکزی تجلیل شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول