اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

عکس | سیل مرگبار در هند، زندگی بیش از ۸ میلیون تن را مختل کرد

سیل در ایالت «بیهار» هند که از اواخر تیرماه آغاز شده، زندگی بیش از ۸.۱ میلیون نفر را مختل کرده و تاکنون ۲۵ کشته بر جای گذاشته است.

عکس | سیل مرگبار در هند، زندگی بیش از ۸ میلیون تن را مختل کرد

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، حداقل ۲۵ نفر بر اثر سیل در سومین ایالت پرجمعیت هند جان باختند و نیروهای دولتی بیش از نیم میلیون نفر را از مناطق سیل زده تخلیه کردند.

بنا بر گزارش گلوبال تایمز، مقام‌های هند خبر دادند که در نتیجه سیل در ایالت شرقی بیهار این کشور تاکنون ۲۵ نفر جان باخته‎‌اند و زندگی هشت میلیون و ۱۳۱ هزار و ۸۴۱ نفر از ساکنان این ایالت مختل شده است.

اداره مدیریت بحران ایالت بیهار اعلام کرد که سیل ۱۶ منطقه از این ایالت شامل ۱۳۱۰ روستا را درنوردیده و تاکنون جان ۲۵ نفر را گرفته است.

مقام‌های محلی هند خبر دادند، آب ناشی از سیل وارد منازل مسکونی و مغازه‌های بسیاری شده و مردم مناطق سیل زده را مجبور کرده که با قایق رفت و آمد کنند.

طبق اعلام مسئولان، نیروهای امدادی هند تا کنون در مجموع بیش از نیم میلیون نفر را از مناطق سیل زده تخلیه کرده و به مناطق امن از قبیل کمپ‌ها منتقل کرده‌اند.

گفته می شود که در حال حاضر ۳۳ تیم از پرسنل مدیریت بحران هند به مناطق سیل زده اعزام شده و آنها در حال عملیات امداد و نجات هستند.

طیق گزارش‌ها، سیل در بیهار که سومین ایالت پرجمعیت هند است، از ۱۳ جولای (۲۳ تیرماه) آغاز شده و همچنان ادامه دارد. بیهار بیش از ۱۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول