اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر: در پارک کارهای هوازی انجام ‌می‌دهم /امیدوارم در جام حذفی استقلال قهرمان شود

ملی پوش بسکتبال با ویلچر کشورمان گفت: غیر از بدنسازی هم با ویلچر در پارک کارهای هوازی و استقامتی انجام می‌دهم تا آمادگی جسمانی خود را حفظ کنم.

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر: در پارک کارهای هوازی انجام ‌می‌دهم /امیدوارم در جام حذفی استقلال قهرمان شود

ایمان بگ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه تمرین بسکتبال ندارد و فقط بدنسازی می‌کند، اظهار داشت: در این روزهای که وضعیت کرونا قرمز است تمرین آنچنانی بسکتبال ندارم. صبح‌ها به محل کارم در مخابرات می‌روم و بعد ازظهرها نیز کلید باشگاه دوستم را می‌گیرم و به صورت انفرادی دو ساعت تمرین با دمبل و هالتر می‌کنم. غیر از بدنسازی هم با ویلچر در پارک کارهای هوازی و استقامتی انجام می‌دهم تا آمادگی جسمانی خود را حفظ کنم.

ملی‌پوش کشورمان با اشاره به اینکه رشته بسکتبال با ویلچر نسبت به بقیه رشته‌های دیگر ورزشی جانبازان و معلولین در سطح جهانی صاحب جایگاه ویژه و هیجان بالای دارد، عنوان کرد: چون این رشته ورزشی تمام قوانینش دقیقا مشابه بسکتبال عادی است و باعث شده که طرفداران بیشتری را جذب کند. کشورهای قدرتمند دنیا مثل آمریکا، انگلیس،کانادا و استرالیا که در سطح بین المللی بسکتبال با ویلچر صاحب جایگاه خاصی هستند به شدت روی این رشته سرمایه‌گذاری می‌کنند. این سرمایه‌گذاری‌ها از لحاظ سخت افزاری و ساپورت مالی بازیکنان است، بنابراین همیشه این کشورها جز 4 کشور  برتر دنیا هستند. سطح بسکتبال با همه رشته‌های تیمی دیگر در دنیا واقعا متفاوت است.

وی افزود: اگر ما هم می‌خواهیم به جایگاه‌های بالای جهانی برسیم باید بیشتر به بسکتبال توجه شود، نه اینکه قبل اعزام روحیه بچه ها را خراب کنند و بگویند تیم اعزام نمی‌شود. نگاه به رشته‌های تیمی فقط به تیم‌های خاص نباشد که مدال آور هستند. 

ملی‌پوش تیم ملی بسکتبال با ویلچر با اشاره به اینکه موفقیت در بسکتبال  به سرمایه گذاری کلان برمی‌گردد، تاکید کرد: سرمایه گذاری کلان یعنی داشتن ویلچرهای مناسب خارجی (RGK)، برگزاری اردوهای خارجی، بازی‌های تدراکاتی بین‌المللی، داشتن سالن اختصاصی بسکتبال، تامین بازیکنان از لحاظ مالی و مکمل های ورزشی...است.

بگ‌زاده در خصوص اینکه با این همه کمبود، ایران از نظر منابع نیروی انسانی خیلی خوب کار می‌کند، یادآور شد: تیم ملی بسکتبال با ویلچر لژیونرهای خیلی خوبی دارد که در سطح اول اروپا بازی می‌کنند و هر کدام از لژیونرها برای باشگاه اروپایی خودشان یک ستون محسوب می‌شوند. اگر توجه بیشتر شود با غیرت ایرانی بهترین نتایج را در بازیهای پارالمپیک توکیو خواهیم گرفت. با توجه به امکانات خوب کشورهای شرق آسیا مثل کره‌جنوبی و ژاپن، در همین چند سال گذشته تیم ملی ایران نتایج خیلی خوبی گرفته و حتی قهرمان آسیا هم شده است.  

وی ادامه داد: جا دارد از تمامی بازیکنان و مربی‌های قبلی که باعث کشف این استعداد ها و پرورش تک تک این بازیکنان شده‌اند که پرچم کشور عزیزمان را بر فراز قله آسیا به اهتزاز درآوردیم تشکر و قدردانی می‌کنم. برای کادر جدید هم که فوق‌العاده با دانش و از با تجربه‌های بسکتبال با ویلچر ایران هستند، آرزوی موفقیت و سربلندی می‌کنم.

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر که به فوتبال علاقه زیادی دارد در خصوص برگزاری لیگ برتر فوتبال کشورمان، توضیح داد: در تیمهای مختلف لیگ برتر فوتبال خیلی از بازیکنان کرونا گرفتند و خوب شدند. این در حالی است که هیچ امکاناتی در ورزشگاهها نداریم و حتی یک سرویس بهداشتی نمی‌توانند در ورزشگاه بسازنند و خودشان را با کشورهای آلمان مقایسه می‌کنند.

بگ‌زاده در پاسخ به این سوال که چه تیمی قهرمان جام حذفی فوتبال می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم تیم فوتبال استقلال در رقابتهای جام حذفی قهرمان شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول