اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

از اپوزیسیون بلاروس تا اپوزیسیون ایران

اپوزیسیون بلاروس درحالی از تحریم‌ها علیه کشور خودشان ابراز نارضایتی می‌کنند که اپوزیسیون ایران در طول سال‌های گذشته بارها خواستار تشدید تحریم‌ها علیه مردم ایران شدند.

از اپوزیسیون بلاروس تا اپوزیسیون ایران

از شایعه تا واقعیت: پس از پیروزی مجدد «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در انتخابات ریاست‌جمهوری، «اسوتلانا تیخانوفکسایا»، رقیب اصلی وی نتایج انتخابات را متقلبانه خواند و خواهان بازشماری آرا شد. طرفداران تیخانوفکسایا که به نتیجه انتخابات معترض هستند، دست به اعتراض زدند.

اعتراضات خیابانی و برخورد دولت این کشور با معترضان باعث شده تا اتحادیه اروپا، بلاروس را به تحریم‌های احتمالی علیه این کشور تهدید کند.

اما در مقابل، ماریا کولسنیکووا از اپوزیسیون بلاروس ضمن مخالفت با تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا گفت: «تحریم‌های اقتصادی در هر حال به شهروندان عادی در بلاروس ضربه خواهد زد».

 

این درحالی است که دی ماه ۱۳۹۵، ۳۰ نفر از فعالان سیاسی- اجتماعی اپوزیسیون خارج‌نشین در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور تازه‌انتخاب‌شده آمریکا خواستار تحریم‌های تازه علیه ایران شدند.

حتی مسیح علینژاد از افرادی است که در ازای گرفتن پول بارها خواستار تمدید تحریم ها علیه ایران شده است.

 

چند ماه پیش و در اوج کرونا نیز شبکه سعودی ایران اینترنشنال در گزارشی با گرا دادن به آمریکا باعث ممنوعیت ورود محموله پزشکی از کره جنوبی به ایران شده بود.(اینجا)

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول