اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

مروری بر کمک‌های مومنانه قهرمانان؛دست هایی از جنس مهربانی

کمک جمعی از قهرمانان کشتی به نیازمندان از جنسی خاص است، از جنس مهربانی، تعصب و غیرت. آنها دست های خدا روی زمین و سرزمین ایران اسلامی هستند.

مروری بر کمک‌های مومنانه قهرمانان؛دست هایی از جنس مهربانی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ویروس کرونا که در جهان شیوع پیدا کرد، نگرانی ها هم بیشتر شد. روزانه صدها نفر جان خود را از دست دادند و خیلی ها به این نتیجه رسیدند دیگر دورهمی ها تکرار نخواهد شد.

غم و غصه رفیق خانه ها شد، خیلی ها در سراسر جهان بی خانمان شدند و خیلی های دیگر هم شغل شان را از دست دادند، اما در این بین برخی که می توان نام شان را قهرمان و پهلوان گذاشت بیکار ننشستند و از هر راهی که می شد به یاری هم وطنان شان شتافتند.

غرب و شرق هم نداشت، حالا که ویروس به جان همه جهان افتاده خیلی ها برای ریشه کن کردنش و یا جلوگیری از شیوع آن دست به کار شدند. بعضی با کمک مالی تلاش کردند تا کمک کنند برخی با تهیه ماسک.

فرقی نداشت اهل کجا باشی و از چه نژادی، سفیدپوست یا سیاهپوست چرا که دل به این چیزها توجه ندارد.

برای مقابله با کرونا ورزشکاران سراسر جهان از فوتبال گرفته تا بسکتبال، از تنیس گرفته تا بدمینتون؛ همه کمر همت بستند. یکی چند میلیون دلاری کمک کرد، دیگری توزیع بسته های غذایی میان محرومان را در دستور کارش قرار داد.

اما کمک چند قهرمان کشتی از این جنس نیست که فقط محدود به زمان شیوع کرونا باشد. در بین این افراد مهم نبود چند مدال المپیک جهان را در کارنامه داری یا پشت چندین نفر را به خاک مالیده ای، در این گروه  چیزی که حرف اول را می زند، تعصب است و غیرت.

جنس کمک این کشتی گیران پهلوان که متشکل از کمیل قاسمی، حسن رحیمی، احسان لشگری، امیر توکلیان، هادی حبیبی، رضا لایق، سجاد گنج زاده، عباس طحان، بهمن عسگری، نجمه خدمتی، نیلوفر اردلان و جمعی دیگر از بانوان و مردان قهرمان این سرزمین پهناور است، با کمک های دیگر متفاوت می شود؛ آن گاه که قهرمان جهان هم آجر بالا می اندازد تا به هم وطنانش در دورترین نقطه ایران کمک کند. آن زمان است که پای درد دل محرومان می نشینند و برای ساخت مدرسه و خانه کمک می کنند.

موسسه خادمین علی ابن ابیطالب علیه السلام با حضور قهرمانان ورزشی شکل گرفته و مدت هاست این گروه با سفر به مناطق مختلف از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، لرستان، تهران، گلستان و ... بسته های مواد غذایی را بین خانوارها توزیع می کند.

علاوه بر این قهرمانان کشورمان در بازدید از روستاهای صعب العبور مناطق مرزی اقدام به ساخت مدرسه کردند. ساخت واحدهای مسکونی در مناطق محروم مانند روستاهای زاهدان از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط خیرین قهرمان است.

عمر این کمک های خالصانه به بیش از ۲ سال می رسد و حالا کمک ها منسجم و برنامه ریزی شده است. این قهرمانان علاوه بر شاد کردن دل مردم با مدال آوری، تعصب و غیرت در میادین ورزشی این بار با برنامه های دیگر سعی در خشنودی آنها دارند.

آنها دست های خدا در ایران زمین هستند... آنها بوی مهربانی در مسیر شهرها و روستاهای فراموش شده هستند... خدا در همین نزدیکی است.
فیلمی کوتاه از این کمک ها را در زیر مشاهده کنید:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول